Delay på hands-free upplåsningen Laguna II -02 ?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
MrSmecker
Posts: 182
Joined: 14 Apr 2006, 23:21

Post by MrSmecker »

Det inbyggda är bara till handsfreefunktionen.
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

finns det något sätt att kolla att induktansbatteriet får laddning? Mistänker batteriet i mitt kort nu efter diskutionerna i denna tråd pga att verkningsgraden försämrats vartefter på mitt kort.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
carrier
Posts: 21
Joined: 16 Sep 2006, 13:22

Post by carrier »

Teemu wrote:har också fått detta problem nu. Bakluckan funkar kalas men dörrarna vill inte...
exakt samma problem som jag då.
bakluckan låser upp direkt men dörrarna strular. :/
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Ni som har problem med handsfree skulle jag rekommendera en verkstad som kan koppla upp sig till bilen. Sen tar det 30sekunder att kolla alla sensorer och ev se vilken som är paj. Likaså att kolla Kortet/batt. I en del fall har det varit fukt som satt sig i sensorn, vilket har förvirrat datorn.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
carrier
Posts: 21
Joined: 16 Sep 2006, 13:22

Post by carrier »

har ju precis köpt min, dock av en renault/volvo firma. undrar om det går under mrf garantin måntro ?
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

har du precis köpt bilen skulle jag iaf reklamera den till säljaren.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
matjo690
Posts: 269
Joined: 13 Apr 2008, 20:33
Location: Boden

Post by matjo690 »

Lyfter detta ämne
På min bil är hadsfreesystemet helt dött. Dvs ingen reaktion när man tar i något handtag. Det går dock att låsa bilen med handsfreeknappen och jag får en extrablinkning med de små sidoblinkersarna (är det normalt?).
Finns det något sätt att kolla om det är interna kortbatteriet som felar utan felsökning på renault? Blir systemet HELT dött om detta är urladdat eller har det någon hjälp av det andra batteriet?
Hur skall jag kunna kolla om bilen låser själv när jag sitter i bilen om jag inte kommer in i den utan att låsa upp med manuella knappen?
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

matjo690 wrote:Lyfter detta ämne
På min bil är hadsfreesystemet helt dött. Dvs ingen reaktion när man tar i något handtag. Det går dock att låsa bilen med handsfreeknappen och jag får en extrablinkning med de små sidoblinkersarna (är det normalt?).
Finns det något sätt att kolla om det är interna kortbatteriet som felar utan felsökning på renault? Blir systemet HELT dött om detta är urladdat eller har det någon hjälp av det andra batteriet?
Hur skall jag kunna kolla om bilen låser själv när jag sitter i bilen om jag inte kommer in i den utan att låsa upp med manuella knappen?
håll kortet mot rutan på förardörren högt upp. Se om det funkar då.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Post Reply