Skillnad på Renault Scénic Euroline, Premium och Sportline?

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tinaz
Posts: 7
Joined: 23 Apr 2004, 10:51
Location: Sweden

Skillnad på Renault Scénic Euroline, Premium och Sportline?

Post by Tinaz »

Hej! Jag undrar om nån vet vad skillnaderna är på dessa paket?
RolandM
Posts: 296
Joined: 04 Jan 2005, 18:11
Location: Sweden

Post by RolandM »

Euroline är standardpaketet - har CD-radio och klimatanläggning.
Sportline adderar häftigare (?) fälgar, mittarmstöd fram och halvläderklädsel (tyg på sittdynan, läder på sidorna och på baksidan av stolen). Interiören går i grått. Minns ej om den även har farthållare, kan vara så att den har det men jag är osäker.
Premium - vet ej, troligen som Sportline men med en mer "klassisk" färgsättning av interiören än den "sportiga" i Sportline.

Hälsar
R
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

blir fundersam

Post by 174006 »

Men jag har en Euroline men i den har jag öven elinfällbara backspeglar, öppningsbar bagagelucka, automatiskklimatanläggning, Xeon, stora färdatorn, halvläderklädsel, 4x 12v uttag autolock, om min då är grundutrustad bara vad har då dom som har mer utrustning än den jag har?
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: blir fundersam

Post by Tony »

174006 wrote:Men jag har en Euroline men i den har jag öven elinfällbara backspeglar, öppningsbar bagagelucka, automatiskklimatanläggning, Xeon, stora färdatorn, halvläderklädsel, 4x 12v uttag autolock, om min då är grundutrustad bara vad har då dom som har mer utrustning än den jag har?
Du har en Laguna detta gäller scenic..men det är fel att kalla euroline standard då det är den näst högsta utrustningen iallafall i france...i din kan du få esp, helläder, biffigare stereo med växlare,gps follow home ljus, automatiskt halvljus,kan ha glömt lite....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
RolandM
Posts: 296
Joined: 04 Jan 2005, 18:11
Location: Sweden

Re: blir fundersam

Post by RolandM »

Tony wrote:Du har en Laguna detta gäller scenic..men det är fel att kalla euroline standard då det är den näst högsta utrustningen iallafall i france...
I Sverige så var Euroline standardpaketet, dvs det utrustningspaket som de flesta valde utanpå komfortnivån (som knappt såldes). Euroline lagerhölls, medan komfort - mig veterligen - mest förekom i prislistan.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Post Reply