"Pundar bil"

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Anders J
Posts: 92
Joined: 11 May 2006, 14:25
Location: Stockholm

"Pundar bil"

Post by Anders J »

Jaha lyckades igen, missade min besiktningstid :(

Om någon ser en obesiktat "pundar" Clio Sport i Stockholm som är obesiktad, var snäll och inte tipsa polisen den är min, jag ska besikta på torsdag :oops:
Anders Jonsson
Tungelsta

-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

har ringt redan :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Bilprovningen är ju så snälla... dom skickar ut en förbokad tid ett halvår i förväg. Precis som om man nu skulle kunna bestämma sig för att besiktiga just det datumet, den tiden i typ Maj-Juni nå'ngång... :roll:
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

kanske är en bra idé från deras sida men för mig så funkar det inte. Svårt att veta ett halvår innan vad man skall göra...Det var det som hände för anders i detta fallet :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Sen hjälper det inte att man är kille och är sådär lagom tankspridd :roll:
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:kanske är en bra idé från deras sida men för mig så funkar det inte. Svårt att veta ett halvår innan vad man skall göra...Det var det som hände för anders i detta fallet :D
Ojoj..Öh..planerar inte ni året efter besiktningstiden? Hmm..kan ju vara svårt om man har flera bilar. Att hålla reda på alla tider man får alltså :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Jolle_Pborn wrote:Sen hjälper det inte att man är kille och är sådär lagom tankspridd :roll:
vi är inte tankspridda..... vi tycker bara om att göra en sak itaget så att det blir riktigt bra gjort jmf mot det täckta könet... göra en massa saker samtidigt halvdant :lol: 8)







Hmm okey man är väl lite tankspridd :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

kmfdm wrote:
mange wrote:kanske är en bra idé från deras sida men för mig så funkar det inte. Svårt att veta ett halvår innan vad man skall göra...Det var det som hände för anders i detta fallet :D
Ojoj..Öh..planerar inte ni året efter besiktningstiden? Hmm..kan ju vara svårt om man har flera bilar. Att hålla reda på alla tider man får alltså :lol:
Jo klart att man planerar livet efter besiktningstiden :D
Men på de gamla bilarna får jag aldrig förinbokade tider efterssom slutsiffran inte bestämmer när bilen skall besiktigas + att man bara gör det va annat år 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:
Jolle_Pborn wrote:Sen hjälper det inte att man är kille och är sådär lagom tankspridd :roll:
vi är inte tankspridda..... vi tycker bara om att göra en sak itaget så att det blir riktigt bra gjort jmf mot det täckta könet... göra en massa saker samtidigt halvdant :lol: 8)







Hmm okey man är väl lite tankspridd :D
:!: Hrmmmf! Det där är inte ens värt en kommentar, så varför skriver jag?
Det blir bara nåt elakt ändå :lol: :twisted:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

:lol:
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Göte J
Posts: 214
Joined: 20 Jan 2006, 15:13
Firstname: Göte
Surname: Johansson
Location: Linköping

Komma ihåg besiktningstid

Post by Göte J »

Men herregud har ni inte använt er av möjliheten att få en påminnelse via MAILEN. Det gick i alla fall för nå't år sen ! Du bestämmer själv hur lång tid i förväg du vill ha maulet !

mvh GJ
Anders J
Posts: 92
Joined: 11 May 2006, 14:25
Location: Stockholm

Re: Komma ihåg besiktningstid

Post by Anders J »

[quote="Göte J"]Men herregud har ni inte använt er av möjliheten att få en påminnelse via MAILEN. Det gick i alla fall för nå't år sen ! Du bestämmer själv hur lång tid i förväg du vill ha maulet !

mvh GJ[/quote

Annars får jag börja med röda snören runt fingrarna för alla viktiga saker jag ska komma ihåg :D
Anders Jonsson
Tungelsta

-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
Alming
Posts: 32
Joined: 07 Jan 2007, 19:23

Post by Alming »

-
Last edited by Alming on 20 Jul 2011, 17:39, edited 1 time in total.
Anders J
Posts: 92
Joined: 11 May 2006, 14:25
Location: Stockholm

Post by Anders J »

Kan tillägga att det inte längre är en "pundar clio" den gick igenom utan anmärkning, så nuj ska jag börja jaga efter någon som kan utföra en 6000 mila service till lämplig kostnad med stämpel i boken. Trevlig helg alla CRS folk samt forum medlemmar :D
Anders Jonsson
Tungelsta

-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
Post Reply