Automatlåda AD8-006
Moderator: Forumpolisen
Automatlåda AD8-006
Letar efter en automatlåda AD8-006 till laguna V6 -95.
Även defekt låda kan vara av intresse, om det är mekaniskt fel, jag behöver solonoidplattan (tror den heter så)
Mejla gärna direkt på pj@480t.com med telefonnr så ringer jag upp!
Per Johnsson
Även defekt låda kan vara av intresse, om det är mekaniskt fel, jag behöver solonoidplattan (tror den heter så)
Mejla gärna direkt på pj@480t.com med telefonnr så ringer jag upp!
Per Johnsson
Laguna II V6 & Espace 2.0 T & Volvo 480 Turbo
Per Johnsson
Per Johnsson
Har du kollat så det inte bara är något stift i kontaktstycket såm glidit in Varit med om det några ggr.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jag har haft loss alla kablar och mätt så inte något kabelbrott har varit. Det har inte varit några problem med kontakterna då.
Sitter det någon kontakt i lådan, förutom den man lossa utifrån till solonoidplattan?
Jag har haft bilen inne på Renault verkstad (Volvo) för avläsning, och den ger felkoder på solonoiderna och hastighetsgivaren.
Sitter det någon kontakt i lådan, förutom den man lossa utifrån till solonoidplattan?
Jag har haft bilen inne på Renault verkstad (Volvo) för avläsning, och den ger felkoder på solonoiderna och hastighetsgivaren.
Laguna II V6 & Espace 2.0 T & Volvo 480 Turbo
Per Johnsson
Per Johnsson
Ring Autofrance 042-201620 där har jag köpt dessa ventiler tidigare, har för mej att det inte var så dyrt, typ 2500:- men det var för några år sedan jag sist behövde byta sådana. Det har ju säkert blivit prishöjningar sedan dess.
Kan också löna sej med att ringa Gordini Roffe hos vår samarbetspartner Bilnilsson i Allingsås 0322-668897 som medlem så har du rabatt.
Kan också löna sej med att ringa Gordini Roffe hos vår samarbetspartner Bilnilsson i Allingsås 0322-668897 som medlem så har du rabatt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Är det krångligt att byta ventilerna??Dennis wrote:Ring Autofrance 042-201620 där har jag köpt dessa ventiler tidigare, har för mej att det inte var så dyrt, typ 2500:- men det var för några år sedan jag sist behövde byta sådana. Det har ju säkert blivit prishöjningar sedan dess.
Kan också löna sej med att ringa Gordini Roffe hos vår samarbetspartner Bilnilsson i Allingsås 0322-668897 som medlem så har du rabatt.
Jag har Dialogys att tillgå, men har inte hittat något om just renovering av ventilerna/solonoiderna.
Har hittat hur man tar bort och sätter ditt hela "kakan".
Per Johnsson
Laguna II V6 & Espace 2.0 T & Volvo 480 Turbo
Per Johnsson
Per Johnsson
Du byter bara magnetventilerna, inte hela ventilhuset. Och Ja det är inga konstigheter.Annars kör du ner till mej så fixar vi det.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
77 00 740 775
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
finns bara en där att prata med...V6+V6 wrote:Ringde Autofrance, men dom säger att dom inte har dessa ventiler.
Du har inte något artikelnr eller någon speciell som jag ska prata med på Autofrance??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
......nu har jag fått hem magnetventilerna, ser ganska enkelt ut att byta.
Dock hände något ganska otroligt igår, helt plötsligt började växellådan att fungera på alla växlar , och även i morse när den bilen var kall.....men istället går det inte att få i 3,2 och 1:an (lågväxlarna). Men det kan man leva utan, bara automaten fungerar.
Nu har jag nya reservdelar för nästan 6 000 kr som skulle monteras i helgen, men nu när lådan fungerar så känns det dumt att byta ventilerna i lådan.
Dom kommer väl till pass när lådan lägger av igen, om den gör det....
Dock hände något ganska otroligt igår, helt plötsligt började växellådan att fungera på alla växlar , och även i morse när den bilen var kall.....men istället går det inte att få i 3,2 och 1:an (lågväxlarna). Men det kan man leva utan, bara automaten fungerar.
Nu har jag nya reservdelar för nästan 6 000 kr som skulle monteras i helgen, men nu när lådan fungerar så känns det dumt att byta ventilerna i lådan.
Dom kommer väl till pass när lådan lägger av igen, om den gör det....
Laguna II V6 & Espace 2.0 T & Volvo 480 Turbo
Per Johnsson
Per Johnsson
Skrev detta tidigare..Dennis wrote:Har du kollat så det inte bara är något stift i kontaktstycket såm glidit in Varit med om det några ggr.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- ansk@hotmail.com
- Posts: 148
- Joined: 10 Mar 2006, 20:26
- Location: Huddinge
Nu kommenterar jag ett lite äldre inlägg.V6+V6 wrote:...
Dock hände något ganska otroligt igår, helt plötsligt började växellådan att fungera på alla växlar , och även i morse när den bilen var kall.....men istället går det inte att få i 3,2 och 1:an (lågväxlarna). Men det kan man leva utan, bara automaten fungerar.
...
Jag undrar hur det yttrar sig när du säger att det inte går att få i 3:an, 2:an och 1:an. Går det inte att föra växelspaken till de lägena? Eller kan du föra växelspaken till de lägena och vad händer då?
Vår Espace III med automatlåda kan vara lite kinkig ibland om någon av misstag petat i läge 3, 2 eller 1. Den går att köra på de lägena, men det är svårt att få växelspaken ur dessa lägen. Man måste rycka ganska hårt i spaken mot sig, innan den släpper och går att föra i sidled.
Anders Skelander