Alla dörrar i baklås, nyckelkortet i och motorn igång ?!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
lasseman
Posts: 1
Joined: 17 Oct 2007, 08:11
Location: Kalmar

Alla dörrar i baklås, nyckelkortet i och motorn igång ?!

Post by lasseman »

Har en Laguna 3.0 -02, när jag kom till jobbet igårkväll så låste jag upp bilen med "handsfree"-funktionen, satte i kortet och satte igång motorn, innan jag skulle hem för att bilen skulle bli lite varm.

När jag sedan kommer tillbaka till bilen efter 5-10 minuter så kommer jag inte in i skiten. Den har låst sig, med kortet i, och motorn igång!

Lugnt tänker jag, fixar fram extrakortet.
Men nej då, inte FAN går det att låsa upp med det inte. Trycker på knapparna och sliter till förbannelse i dörrarna men inget händer. Lampan på kortet blinkar när jag trycker så batterit ska fungera.
Testara att försöka peta upp dörren manuellt, med nyckeln som sitter i kortet. Men inte heller det går, går inte att få in nyckeln när bilen är låst från insidan/kortet sitter i verkar det som.

Får knipa bränsleslangarna så motorn dör samt ta jobbilen hem istället.
Nån som har nåt tips på att komma in i bilen UTAN att smälla en ruta.
Pratat med bäragaren och de hade aldrig hört talas om detta och sa att de inte heller kunde komma in i bilen.
Lars Mannerman
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

när bilen är igång går det ej att öppna med kortet en säkerhets grej.... men det ska gå att öppna med nyckelämnet i kortet å i handtaget om inte det går så e det fel på låset på dörren spruta i lite lås olja å hoppas att det går efter ett tag...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
Post Reply