Tjolöholm Classic Motor 2008

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Nu har jag pratat med arrangören, Christer Olsson.
Meningen med Tjolöholm Classic Motor är att exponera klubbarna.
Det finns ingen åldersgräns på bilarna om inte det finns skrivet i några klubbregler. Det finns ingen åldersgräns på Renault-bilar för att få vara med i Club Renault Sverige.
Club Renault Sverige får en monteryta som är anpassad efter antalet anmälda bilar. Detta gäller även Club Renault 15/17 Suède. Båda klubbmontrarna kommer att vara placerade bredvid varandra.
Om det finns tycke till samarbete kan klubbarna ha en gemensam Renault-monter.

Medlemmar i Club Renault Sverige anmäler sig till arrangören. http://www.tjoloholm-classicmotor.se/anmalan.html
Glöm inte att skriva i vilken klubb ni tillhör, Club Renault Sverige.
När anmälningstiden är slut kontaktar jag arrangören om hur många som har anmält sig och om vi behöver plats för tält mm.

Nu är frågan ska klubbarna göra något trevligt tillsammans eller ska var och en sköta sitt? Det vore trevligt att få visa att det finns en fin och trevlig stämning mellan Renault-ägare emellan oavsett vilken sorts Renault man har.

(Off topic: Jag såg en svart Mégane CC i samlarbils paraden på World Series by Renault på Magny-Cours banan, men ingen Avantime såg jag till.) :lol:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Bra då vet vi hur vi skall gå tillväga [smilie=icon_up.gif]

Hoppas att vi kan göra något tillsammans, johan sköter du denna kontakt med jocke?

Jag har inte bestämmt mig om jag skall dit beror på om man kan få ledigt på måndagen så man slipper harva hem på kvällen natten.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

mange wrote:Bra då vet vi hur vi skall gå tillväga [smilie=icon_up.gif]

Hoppas att vi kan göra något tillsammans, johan sköter du denna kontakt med jocke?

Jag har inte bestämmt mig om jag skall dit beror på om man kan få ledigt på måndagen så man slipper harva hem på kvällen natten.
Jag ska försöka att vara klistret mellan klubbarna.
Får du inte ledigt, ta bonnpermiss. Det har jag gjort och har jobbet kvar. :lol:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Hmm borde lösa sig men tyvärr e de så att vi har produktionsstopp på jobbet och det är jag ansvarig för.... men det verkar som att just den måndagen borde jag kunna smita ifrån :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Hmm borde lösa sig men tyvärr e de så att vi har produktionsstopp på jobbet och det är jag ansvarig för.... men det verkar som att just den måndagen borde jag kunna smita ifrån :D
Mange Mange - vad gör du på jobbet?
Om jag skall tolka detta "rätt"(?) Du är ansvarig för produktionsstoppet. Vad har du planerat att göra för att stoppa produktionen? Och tänker du smita från ditt ansvar :shock: :lol: Allt detta för Tjolöholm :?:
Ord kan vara mäktiga. Alla tolkar vi saker olika. :) Inte sant? Min synvinkel, å din synvinkel - och tvärtom.
Delegera, så kan du ta ledigt med gott samvete. Eller omge dig med kompetenta medarbetare som kan sköta det mesta om du tar ledigt.

Ta med lite "reklam-prylar" till Tjolöholm, och info-blad som folk kan få och anmäla sig till CRS på. Kanske nån frivillig vill sköta att ta emot anmälningar på plats och VB:a till kassören - eller funkar det inte?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

kmfdm wrote:
mange wrote:Hmm borde lösa sig men tyvärr e de så att vi har produktionsstopp på jobbet och det är jag ansvarig för.... men det verkar som att just den måndagen borde jag kunna smita ifrån :D
Mange Mange - vad gör du på jobbet?
Om jag skall tolka detta "rätt"(?) Du är ansvarig för produktionsstoppet. Vad har du planerat att göra för att stoppa produktionen? Och tänker du smita från ditt ansvar :shock: :lol: Allt detta för Tjolöholm :?:
Ord kan vara mäktiga. Alla tolkar vi saker olika. :) Inte sant? Min synvinkel, å din synvinkel - och tvärtom.
Delegera, så kan du ta ledigt med gott samvete. Eller omge dig med kompetenta medarbetare som kan sköta det mesta om du tar ledigt.

Ta med lite "reklam-prylar" till Tjolöholm, och info-blad som folk kan få och anmäla sig till CRS på. Kanske nån frivillig vill sköta att ta emot anmälningar på plats och VB:a till kassören - eller funkar det inte?
Allt går att tolka :D men jag är ansvarig för allt som skall göras under stoppet. 8) Men det går nog bra om jag går att nå på telefon 8) vifår se :D
Detta med att betala på plats var det någon svårighet med enligt våran kassör Mats. men info om hur man gör för att gå med i våran klubb går ju att dela ut.

promotion grejer har redan Johan frågat om så det skall vi ta med.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Hoppas att du kan komma ifrån Mange.
Har förstått att det kommer celebert fölk på besök :wink:
Blev just uppringd av en av dem som kommer. Så det ser jag fram emot.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

celebert besök :D vemdåå?

Till gbg träffen kommer jag men är somsagt inte säker på tjolöholm
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

mange wrote:celebert besök :D vemdåå?
Det är en dansgrupp med tjejer som ska dansa can-can åt oss.
I år ska vi bli bästa monter på Tjolöholm.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Johan wrote:
mange wrote:celebert besök :D vemdåå?
Det är en dansgrupp med tjejer som ska dansa can-can åt oss.
I år ska vi bli bästa monter på Tjolöholm.
Bästa monter? Då får det nog satsas på dramatik å skådespel som citron-klubben. Can-can låter farligt. Man kan ju bli nedsparkad :roll:
Last edited by kmfdm on 27 Mar 2008, 20:10, edited 1 time in total.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

http://www.moulinrouge.fr/home-flash-gb.html

Ja det blir nog bra.

Vi får hoppas på fint väder i år. + att det inte kommer att vara så förbaskat kallt. Bästa monter? Ja låt oss göra ett försök till något positivt i alla fall.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Igår kväll pratade jag med Joakim Persson om Tjolöholmträffen.
Vi kom överens om att ni som har bara en Renault kommer med den.
Ni andra som har flera Renault'er, ser vi gärna att ni ställer ut den äldsta om ni har möjlighet till att ta den till Tjolöholm. En rekomendation, inget måste eller tvång. Skick på bilarna finns det inget kvar på. Det viktigaste är att vi har trevligt tillsammans och visar att det finns två bra Renault-klubbar. :D
Last edited by Johan on 28 Mar 2008, 17:52, edited 2 times in total.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

[smilie=icon_up.gif]
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Magnus Bjelk
Posts: 162
Joined: 09 Dec 2002, 10:07
Location: Malmö
Contact:

Post by Magnus Bjelk »

Ni andra som har flera Renault'er, ser vi gärna att ni ställer ut den äldsta
F-n också, jag som funderade på att köra med min yngsta, men det är klart, den är ju bara 33 år gammal...
Magnus Bjelk
E-mail:magnus@r16site.com
Web:www.r16site.com
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Magnus Bjelk wrote:
Ni andra som har flera Renault'er, ser vi gärna att ni ställer ut den äldsta
F-n också, jag som funderade på att köra med min yngsta, men det är klart, den är ju bara 33 år gammal...
äldsta=samlarbil=klassiker=oldtimer
Hoppas det rättar till några frågetecken. Får be om ursäkt för den luddiga formuleringen.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Post Reply