Motioner till årsmötet 23 aug 2008

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Motioner till årsmötet 23 aug 2008

Post by kmfdm »

Happy new year!

När skall motionerna till årets årsmöte den 23 augusti vara styrelsen tillhanda? Är det fortfarande 31 januari som gäller, eller kommer det att bli ett nytt datum? Kanske bra med info så att alla medlemmar som har lite idéer att dela med sig av, vet när det är dags att skicka in sina motioner.

Sen en fråga gällande mötet 2007. Kommer det att göras någon uppföljning av de motionerna som lämnades in till det årsmötet? Dvs, hur det har gått med saker som togs upp på mötet?

Ja, just ja - förslag till valberedningen: I och med att årsmötet är flyttat, så kanske det borde finnas ett datum även där, när man senast skall lämna förslag till valberedningen.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Ja, det undrar jag också!!!!

Jag har massor med förslag till förbättringar och förändringar och måste få en chans att hinna skriva ner dessa.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

MER ALERT STYRELSE! :shock:
John Ignell Enviken
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

john wrote:MER ALERT STYRELSE! :shock:
John vad menar du? vad saknar du :?: vill du vara med och hjälpa till?

Svar till er andra datumet för motioner brukar ligga ca 1- 2 månader före årsmötet.
Har ni några ideer, så kan ni ta upp dessa direkt allt behöver ju inte motioneras 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:
john wrote:MER ALERT STYRELSE! :shock:
John vad menar du? vad saknar du :?: vill du vara med och hjälpa till?

Svar till er andra datumet för motioner brukar ligga ca 1- 2 månader före årsmötet.
Har ni några ideer, så kan ni ta upp dessa direkt allt behöver ju inte motioneras 8)
Måste väl vara en fördel att motionera skriftligt, då glöms inget bort och det är lättare att följa upp vad som har hänt och vad som inte har hänt. Dessutom står det vem som tagit på sig att göra vad, och vem som förslaget kommer från. Lite struktur och ordning på papper skadar aldrig, så jag har kvar alla motioner från förra året :D ALLA :D
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Som jag ser det är en motion och ett förslag inte samma sak. ex om någon vill annorna en årlig stor träff så krävs det ingen motion till ett årsmöte för att detta skall kunna utföras.
Däremot om man tycker att årsmötet skall flyttas till en annan tidsperiod så krävs en motion.

Även förslag kan vara skriftliga.

Så förslag och motioner mottages med varm hand 8) att tänka på är att det är lättare att genomföra saker om förslagställaren redan tänkt ut hur det skall göras d.v.s. vill man ha 22 banträffar / år och har ett förslag på hur detta skall genomföras och beskriver det så är det lättare att genomföra än att bara skicka in jag vill ha 22 banträffar / år :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Som jag ser det är en motion och ett förslag inte samma sak. ex om någon vill annorna en årlig stor träff så krävs det ingen motion till ett årsmöte för att detta skall kunna utföras.
Däremot om man tycker att årsmötet skall flyttas till en annan tidsperiod så krävs en motion.

Även förslag kan vara skriftliga.

Så förslag och motioner mottages med varm hand 8) att tänka på är att det är lättare att genomföra saker om förslagställaren redan tänkt ut hur det skall göras d.v.s. vill man ha 22 banträffar / år och har ett förslag på hur detta skall genomföras och beskriver det så är det lättare att genomföra än att bara skicka in jag vill ha 22 banträffar / år :D
Bra att du reder ut begreppen Mange, att motion och förslag inte är samma sak. :oops: Jag trodde lite att det nästan var "samma sak".
Så för att jag skall förstå rätt nu, så får du berätta för mig om jag skall lämna ett förslag eller en motion om:
1. Jag vill att klubben skall ha en egen sektion för gröna Mégane coupéer som vill åka på bana/lära sig avancerad körning. Om medlemmarna där tillåts dra in egna medel till sitt banåkande, tex att virka grytlappar och sälja på jobbet och på så sätt få ihop pengar. Klubbens kassakista belastas inte.
Dumt exempel :lol: jag vet, men jag hoppas du förstår.
Sedan, är det styrelsen eller alla medlemmar som bestämmer om det blir en sådan sektion? Är det röstning som gäller?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

mange wrote:Som jag ser det är en motion och ett förslag inte samma sak. ex om någon vill annorna en årlig stor träff så krävs det ingen motion till ett årsmöte för att detta skall kunna utföras.
Däremot om man tycker att årsmötet skall flyttas till en annan tidsperiod så krävs en motion.

Även förslag kan vara skriftliga.

Så förslag och motioner mottages med varm hand 8) att tänka på är att det är lättare att genomföra saker om förslagställaren redan tänkt ut hur det skall göras d.v.s. vill man ha 22 banträffar / år och har ett förslag på hur detta skall genomföras och beskriver det så är det lättare att genomföra än att bara skicka in jag vill ha 22 banträffar / år :D



Bra och fint med info.

Då har jag ett par månader på mig. :P
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Är kanske inte alltid så glasklart:D

vem som bestämmer ? Styrelsen tar beslut men dessa beslut tas ju inte ur luften. vi har ju bakrund till våra beslut (alla i styrelsen tycker inte alltid lika men då får man diskutera sig fram).

Att starta en sektion tycker jag att styrelsen kan göra och även att tillsätta ansvarig

Att dra in egna medel... hmm vet inte hur det skulle fungera i verkligheten. vem håller i den kassan. finns nog en hel hög med regler om hur sådana inkomster ska redovisas. men presenteras det på rätt sätt och med förklaring om hur det genomföres så är det inte omöjligt 8)

Blev det svar på din fråga?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Är kanske inte alltid så glasklart:D

vem som bestämmer ? Styrelsen tar beslut men dessa beslut tas ju inte ur luften. vi har ju bakrund till våra beslut (alla i styrelsen tycker inte alltid lika men då får man diskutera sig fram).

Att starta en sektion tycker jag att styrelsen kan göra och även att tillsätta ansvarig

Att dra in egna medel... hmm vet inte hur det skulle fungera i verkligheten. vem håller i den kassan. finns nog en hel hög med regler om hur sådana inkomster ska redovisas. men presenteras det på rätt sätt och med förklaring om hur det genomföres så är det inte omöjligt 8)

Blev det svar på din fråga?
Yes, quite clear :)
Men :lol: Blir det en avancerad körning/banköra sektion då för ALLA - inte bara för gröna Mégane Coupéer väl :D
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

bankörar sektion har vi redan (har dock ingen ansvarig för tillfället) trodde du bara var intresserad av en för gröna megane cupeér :lol: :lol:
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:bankörar sektion har vi redan (har dock ingen ansvarig för tillfället) trodde du bara var intresserad av en för gröna megane cupeér :lol: :lol:
Vad coolt, så det finns redan en bankörarsektion! Har den funnits länge???
Tja, en sektion för gröna Mégane Coupéer hade varit nåt. Då hade jag kunnat köra mitt eget race :lol: å guuud vad jag hade virkat grytlappar 8)
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kmfdm wrote:
mange wrote:bankörar sektion har vi redan (har dock ingen ansvarig för tillfället) trodde du bara var intresserad av en för gröna megane cupeér :lol: :lol:
Vad coolt, så det finns redan en bankörarsektion! Har den funnits länge???
Tja, en sektion för gröna Mégane Coupéer hade varit nåt. Då hade jag kunnat köra mitt eget race :lol: å guuud vad jag hade virkat grytlappar 8)
klart du kan köra dit eget rejs finns bara du som har en grön megane här...
du kan ju ordna internationell renaultträff för gröna megane coupés om du vill
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

mange wrote:bankörar sektion har vi redan (har dock ingen ansvarig för tillfället) ...
Jag har ju försökt stressa Emil "rscliosport" Öberg till att bli banåkapresident... :roll:
En annan het kandidat är ju Joel "Jolle_Pborn" Pennerborn.
Bägge kontrahenterna uppfyller ju kriterierna "ung och galen med röd sportig bil".
Alla vet ju att en röda sportbilar är de mest lämpliga på en bana. :wink:
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Falk wrote:
mange wrote:bankörar sektion har vi redan (har dock ingen ansvarig för tillfället) ...
Jag har ju försökt stressa Emil "rscliosport" Öberg till att bli banåkapresident... :roll:
En annan het kandidat är ju Joel "Jolle_Pborn" Pennerborn.
Bägge kontrahenterna uppfyller ju kriterierna "ung och galen med röd sportig bil".
Alla vet ju att en röda sportbilar är de mest lämpliga på en bana. :wink:
vad tar man på sig om man vill bli det.?? ordna banträffar och liknande i hela sverige lr?? det mange säger om att clubben kan ställa upp med upp till 2000kr till en träff vad finns för kriterier för att få några som helst pengar??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply