konbane/ däck sparkar träff lunda (uppsala) 19/7 2008

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

waller wrote:Tack för en rolig träff! Med matservering dessutom, mycket impad!!!
A-sprinten var riktigt kul att köra.
Synd bara att jag var tvungen att åka hem tidigare för husfridens skull, vi skulle på 40-årsfest.
Upptäckte på vägen hem att clion inte är så komfortabel i snabb landsvägsfart, 11 mil på 40 min...... Höjde även snittförbrukningen rejält.
//Waller i blå clio sport
11 mil på 40 min är bra :D men clion är lite bullrig i de farterna 8)

Husfriden är bra att tas hand om annars så får man inte åka nästa gång :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Stymie wrote:Här hade man preppat för att åka bana. Skaffat en hjälm och trimmat skoten i kärran... så närmar sig helgen för konåkningen och jag lägger om taket här hemma, dumt. Taskig tajmning kan man lugnt säga, speciellt som konbanan nästan var på hemmaplan för mig. Lite OT, men nytt tak (ca 200kvm), med ny råspont på större delen, pappat och läktat är inte så dumt heller. Har bara tagit tre veckor. 4000 pappspik och 3500 tretummare senare så är man nästan klar, bara att få pannorna på plats och på med takplåtar, vindskivor och hängrännor. Visst ja, det ska ju målas lite också... :?

Nästa år, då j..lar! :P
Synd att du inte kom... för kul hade vi :D men vi kör igen nästa år så du får komma då istället 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

figgesoft wrote: Är du inte rädd att välta med minibussen?
Hade den velat välta så hade den gjort det för länge sedan :twisted:
Att den är lite hög påverkar nog mest aerodynamiken, de tunga delarna är drivlina och bottenplatta.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Mini falk (BlueSkies) har du några fler bilder? :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Post Reply