Instruktionsbok Renault Floride 1962

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

kmfdm

Instruktionsbok Renault Floride 1962

Post by kmfdm »

Hej!

Nån som har en instruktionsbok till Renault Floride 1962?
Vad innehåller den, hur ser den ut? Hur många sidor är den på?

Finns det svenska verkstadshandböcker att få tag på till en sån här gammal klenod?

MVH
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
t80196
Forumpolis
Firstname: Mats
Surname: Grimme

Post by t80196 »

Pia,

jag har en, men den är inte till salu. Den innehåller det vanliga, men även lite mer saker om hur man avhjälper enklare fel samt smörjschema. Följde med bilen.

Svenska verkstadshandböcker kanske finns, jag har en Chiltons på engelska, det funkar bra. Köpt på Ebay.

Som alltid, håll utkik på Tradera och Ebay, både Ebay.com och Ebay.de

Här tex: http://cgi.ebay.com/RENAULT-DAUPHINE-FL ... dZViewItem

Eller på tyska: http://cgi.ebay.de/Reparaturanleitung-R ... dZViewItem
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
kmfdm

Post by kmfdm »

Tack för tips!
Det mesta verkar finnas på E-bay.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

mange
Forumpolis

Post by mange »

finns en specifik för floride men du kommer långt med en till en doffe. Går att hitta på marknader kostar kanske 500-1000 kr (om du är sugen så kan jag hålla utkick)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
kmfdm

Post by kmfdm »

mange wrote:finns en specifik för floride men du kommer långt med en till en doffe. Går att hitta på marknader kostar kanske 500-1000 kr (om du är sugen så kan jag hålla utkick)
Oj, det var (inte) billigt. Får kanske kolla upp om det medföljer lektyr till bilen. Gör det inte det får du gärna hålla utkik. Du är ju lite längre än mig :lol:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

mange
Forumpolis

Post by mange »

Verkstadshandboken kostar så. en instruktionsbok är antagligen billigare :D
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Pia,

Jag har länge funderat på att skaffa en floride eller caravelle. Därmed har jag sparat på lite material, bland annat från Renaults eget arkiv (vet ej om det finns att hämta något där numera). Har en hel del i PDF-format. Om du vill ha det jag har PM:a mailadress.
___
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
kmfdm

Post by kmfdm »

Stymie wrote:Pia,

Jag har länge funderat på att skaffa en floride eller caravelle. Därmed har jag sparat på lite material, bland annat från Renaults eget arkiv (vet ej om det finns att hämta något där numera). Har en hel del i PDF-format. Om du vill ha det jag har PM:a mailadress.
:D Yes! Det vore obeskrivligt snällt. Kanske jag kan göra nåt för dig i gengäld någon gång?
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

mange
Forumpolis

Post by mange »

Kom på att jag antagligen har en reservdelskatalog till caravelle eller var det floride. intresserad?
Image
kmfdm

Post by kmfdm »

mange wrote:Kom på att jag antagligen har en reservdelskatalog till caravelle eller var det floride. intresserad?
Hmm..kanske. Har jag nytta av den när jag skall katalogisera lagret som medföljer bilen :lol: Logistik är ju min specialitet :lol:
Så, berätta för mig vad jag skulle ha för nytta av en reservdelskatalog. Gammelbils-fantaster samlar på så mycket saker. Har väl inte förstått vad det kommer att gå ut på...haha..Mera än att det är mycket jobb och engagemang.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

mange
Forumpolis

Post by mange »

vet en som har instruktionsbok samt en broschyr till en floride tror det låg i prisklassen 350 kr/st intresserad? kan pm a dig uppgifter
Image
kmfdm

Post by kmfdm »

mange wrote:vet en som har instruktionsbok samt en broschyr till en floride tror det låg i prisklassen 350 kr/st intresserad? kan pm a dig uppgifter
Hmm, inte så billigt. Får se vad som finns med bilen, om det är med nåt läsbart till den. Finns grejorna kvar när jag kollat, så kan jag höra av mig å så får vi se. Tack ändå!
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

mange
Forumpolis

Post by mange »

inte billigt? tycker nog det är rätt pris (man kan ju alltid försöka pruta :D ). köpte instruktionsbok till min doffe och betalade 150 kr för denna men den är ju betydligt vanligare 8)
Image
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

kmfdm wrote:
mange wrote:vet en som har instruktionsbok samt en broschyr till en floride tror det låg i prisklassen 350 kr/st intresserad? kan pm a dig uppgifter
Hmm, inte så billigt. Får se vad som finns med bilen, om det är med nåt läsbart till den. Finns grejorna kvar när jag kollat, så kan jag höra av mig å så får vi se. Tack ändå!
Om du tror Caravelle är en lågbudgetgammelbil att fixa fram modellspecifika saker till så har du nog valt fel modell.
Det är svårt nog att hitta literatur och modellspecifika delar till dessa så finns grejjen man söker är det bara att slå till :)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Cherie

Post by Cherie »

Förklara gärna för en novis.

Är Caravelle och Floride samma bil? Trodde att Floriden kom före, men när jag läser i tråden så verkar det ju vara samma bil :shock:
Var det en Caravelle du köpte Pia?
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
Post Reply