Ingen handbroms Laguna -04

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
588
Posts: 170
Joined: 07 Feb 2003, 08:07

Ingen handbroms Laguna -04

Post by 588 »

Hej

Har bytt skivor och belägg bak på min -04 kombi, gick väl sådär. ena oket fick jag inte tilbaka kolven på så jag beslutade att ta bort allt så jag kunde komma åt bättre. Till slut fick jag tillbaka kolven. Nämnas kan så skruva jag lite fram och tillbaka på kolven så jag kände det gick lätt inte så att något släppte inne i oket vad jag kan bedöma om det nu kan lossna några grejor. Efter återmontage nu på morgonen, hängde tillbaka handbromsvajern mm, luftade. Nu har jag ingen handbroms på det hjulet, tycker inte vajern rör sig samt att handbromsspaken tar i topp. Kan det ha släppt något under bilen typ någon justering, var sitter den isf? ser ut som vajern löper inne i bilen? eller har det hänt något med oket ialla fall? Tacksam för tips. ATE heter förresten bromssystemet



/Roger
Roger Emericsson, Norrköping
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Ditt problem är nog att vajern har lossnat inne i bilen, öpnna mittkonsollen mellan sätena, plocka ut allt inne i,och öppna plastlocket i botten på lådan så ser du var vajrarna sitter fast i spaken...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
588
Posts: 170
Joined: 07 Feb 2003, 08:07

Post by 588 »

Hej igen

Tack för tipset var justeringen satt, det stämde ena vajern hade hoppat ur, nu har jag handbroms igen.

/Roger
Roger Emericsson, Norrköping
Post Reply