Utrustningsnivå Megane II

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
FredrikV
Posts: 1
Joined: 22 May 2021, 09:52
Firstname: Fredrik
Surname: Vestling
Location: Södertälje

Utrustningsnivå Megane II

Post by FredrikV »

Hej på er
Jag köpte för drygt en månad sen en rätt illa åtgången Megane CC årsmodell 2004. Säljaren var schysst och ärlig. Jag fick bilen i mina ögon riktigt billigt men den var förstås långt ifrån felfri. Bla saknas dokumentation om bilen, jag har inte servicebok, handbok eller nånting alls. Dessutom är bilen importerad. Jag har ingen tidigare erfarenhet av Renault heller, tvärt om så gillar jag inte riktigt franska bilar (inte än, iallafall).

Nu till själva frågan. Hur vet man vilken utrustningsnivå man har? Jag vet inte vilka funktioner bilen har, eller ska ha. Det jag vet är att den har orginal navigation med flip up display, ECC, xenonstrålkastare. Jag tror den ska ha keyless funktion, iallafall ser det ut som det på dörrhandtagen. Men nyckelkortet måste ändå sitta i kortläsaren för att man ska kunna starta bilen. Finns det nåt enkelt sätt att luska ut det? Nån typskylt nånstans kanske?
Fredrik, Södertälje, Megane 2004 CC
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Utrustningsnivå Megane II

Post by Stymie »

B-stolpen på högersidan har en liten typskylt. Där står lite koder som ska avslöja utrustningsnivån. I vissa äldre bilar står det även i handskfacket vilken modell det är, exempelvis 'Privilege', 'Initiale'. Eftersom det är en importbil så är det inte så lätt att veta. Annars brukar man kunna avgöra det från en gammal prislista och vilken utrustningen bilen har.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply