Går inte att slå in "code" till stereon.

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
sveatravel
Posts: 20
Joined: 23 Sep 2015, 19:33
Firstname: Dennis
Surname: Ek
Location: Munsö

Går inte att slå in "code" till stereon.

Post by sveatravel »

Jag har ett multiproblem med min stereo till min Laguna. Pa stereon står det "CODE". Vad jag än trycker på så går det inte att knappa in några siffror, det piper men står bara "CODE". Nästa problem är att ag glömt koden (tror jag), men det går som sagt inte att testa då det inte går att få in några diffro alls!
Vad fel???
Dennis Ek
MisterBister
Posts: 11
Joined: 27 Jul 2020, 13:17
Firstname: Andreas
Surname: Edin
Location: Göteborg

Re: Går inte att slå in "code" till stereon.

Post by MisterBister »

Hej Dennis!
Har själv fått hjälp med detta då jag hade problemen.

För mig att jag använde knapparna under volym + - spaken för att komma från CODE och till att det blinkade för sifforna. Även läst om att vissa hållt inne 1+5 eller 2+6 på radion för att komma dit.

Angående koden så ska den kunna finnas med i din instruktionsbok. Annars får du ta ut stereon och kolla på sidan, utläsa och skriva upp alla siffror. Lyckas med många timmars snokande på nätet hitta en vänlig själ som kanske kan hjälpa dig. Maila Hayley (codehelp@hotmail.co.uk) med all info som står på sidan och så har hon någon form av "chart" att utläsa koder ifrån.
Andreas Edin
Göteborg
Renault Clio 1,4 16V 98hk 01-02 ”Esmeralda” 🟢
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Går inte att slå in "code" till stereon.

Post by Stymie »

Finns även en youtubevideo med alla koder, bara att scrolla och stoppa videon när man kommer till sina siffror.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply