Motor problem

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Mats taavola
Posts: 4
Joined: 16 Feb 2019, 09:08
Firstname: Mats
Surname: Taavola

Motor problem

Post by Mats taavola »

Hejsan. Har en scenic år 00 som går bra ett tag sen efter ett tag vill den bara dö. Men trycker jag gaspedalen i botten så kommer den igen men går fortsatt dåligt på lägre varv. Men vissa dagar märks det inte.och om jag stänger av den och startar på nytt så går den också bättre en minut typ. Tomgången går också ner och går lurigt. Samma sak där stänger jag av bilen och startar om den blir det bättre en stund. Bytt spjällhus givare och fått spjäll huset rengjort. Men verkar inte sitta där. Vad kan det vara för fel🤔
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Motor problem

Post by Stymie »

Krasslig tempgivare? Kan du kolla mätvärdet som datorn får?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Mats taavola
Posts: 4
Joined: 16 Feb 2019, 09:08
Firstname: Mats
Surname: Taavola

Re: Motor problem

Post by Mats taavola »

Ska kolla om någon kan hjälpa mej med att kolla temp givaren. Vet att jag koppla ur den om det är den i blocket. För att se om det vart bättre de enda som hände då var att kylfläkten starta. 😊
Mats taavola
Posts: 4
Joined: 16 Feb 2019, 09:08
Firstname: Mats
Surname: Taavola

Re: Motor problem

Post by Mats taavola »

Ska kolla om någon kan hjälpa mej med att kolla temp givaren. Vet att jag koppla ur den om det är den i blocket. För att se om det vart bättre de enda som hände då var att kylfläkten starta. 😊
Post Reply