Köpråd Renault Mégane Coupé Cabriolet II

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
at_Dave
Posts: 2
Joined: 31 Jul 2019, 07:35
Firstname: David
Surname: Allert

Köpråd Renault Mégane Coupé Cabriolet II

Post by at_Dave »

Hej!

Ska förhoppningsvis köpa min första bil den kommande månaden och har snöat in lite på den här modellen. Som ni förstår har jag i princip 0 erfarenhet av bilköpande och vänder mig därför till er!

Då jag ej har råd att köpa en ny bil kommer det bli en begagnad den här gången. Antagligen genom Blocket (finns det några andra pålitliga sidor att kika på?)

Jag behöver kunna använda bilen året runt och har för det mesta inte tillgång till garage. Har framförallt tänkt att pendla till jobbet med den, men vill också använda den för att bara glida runt, åka på utflykter, hälsa på flickvännen som bor i en annan stad, osv!

Har läst lite oroande kommentarer om att den kan låta mycket även med taket nedfällt samt att den till och med kan börja läcka in och att kvaliteten överlag inte är på topp. Är dessa saker dyra att fixa om man skulle ha otur och råka ut för dem tror ni?

Vill helst inte betala mer än 40 000kr.

Alltså: är modellen pålitlig och kommer den att passa mina behov?

Tack på förhand!

/David
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Köpråd Renault Mégane Coupé Cabriolet II

Post by Stymie »

Om du är händig med bilar så är det ett bra köp. Är du ohändig kan du bli irriterad på småfel. Mellan 2002-2008 så var inte kvaliteten på Renaulterna i topp. Det finns en svensk Meganegrupp på Facebook som säkerligen kan ge ett mer utförliga svar på dina frågor.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
at_Dave
Posts: 2
Joined: 31 Jul 2019, 07:35
Firstname: David
Surname: Allert

Re: Köpråd Renault Mégane Coupé Cabriolet II

Post by at_Dave »

Tack! Ska ha det i åtanke [smilie=001_302.jpg]
Post Reply