Köpa Kadjar.

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
anders.linde
Posts: 6
Joined: 02 Oct 2019, 21:53

Köpa Kadjar.

Post by anders.linde »

Jag funderar på en Kadjar, diesel. Men vilken motor och växellåda skall jag välja? 4hjulsdrift är inte ett krav men bra om det finns. Bränsleekonomi är intressant.
BeepBeep
Posts: 2
Joined: 03 Dec 2019, 11:06
Firstname: johan
Surname: ström

Re: Köpa Kadjar.

Post by BeepBeep »

Hej
Kör en 2-hjulsdriven Kadjar 2016 med 1.5 dci motorn på 110 hk och automatlåda Det är ingen raket och man kan behöva planera sina omkörningar i högre hastigheter.

Jag har ägt bilen sen den var ny och måste erkänna att jag överlag är jag nöjd med bilen och framförallt dess bränsleförbrukning.

Inför mitt köp testade jag motsvarande Kadjar m 4 hjulsdrift o manuell låda vilken drog ca 1.5 dl mer diesel per mil och ej var skattebefriad som den tvåhjulsdrivna.

Jag vet inte om jag fick ett måndagsexemplar av automatlådan som efter 8.500 mil byttes ut på Garanti efter att utan förvarning slutat växla.

Jag vet inte hur bra Kadjaren är på att dra husvagn eller tyngre släp och hur det isf påverkar bränsleförbrukningen men de ggr då jag haft ett litet och lätt släp bakom har jag inte märkt nån försämring av prestanda eller markant ökning av bränsleförbrukningen.
BeepBeep
Posts: 2
Joined: 03 Dec 2019, 11:06
Firstname: johan
Surname: ström

Re: Köpa Kadjar.

Post by BeepBeep »

BeepBeep wrote: 03 Dec 2019, 11:29 Hej
Kör en 2-hjulsdriven Kadjar 2016 med 1.5 dci motorn på 110 hk och automatlåda Det är ingen raket och man kan behöva planera sina omkörningar i högre hastigheter.

Jag har ägt bilen sen den var ny och måste erkänna att jag överlag är jag nöjd med bilen och framförallt dess bränsleförbrukning ca 0.45 l/mil.

Inför mitt köp testade jag motsvarande Kadjar m 4 hjulsdrift o manuell låda vilken drog ca 1.5 dl mer diesel per mil och ej var skattebefriad som den tvåhjulsdrivna.

Jag vet inte om jag fick ett måndagsexemplar av automatlådan som efter 8.500 mil byttes ut på Garanti efter att utan förvarning slutat växla.

Jag vet inte hur bra Kadjaren är på att dra husvagn eller tyngre släp och hur det isf påverkar bränsleförbrukningen men de ggr då jag haft ett litet och lätt släp bakom har jag inte märkt nån försämring av prestanda eller markant ökning av bränsleförbrukningen.
Hej
Kör en 2-hjulsdriven Kadjar 2016 med 1.5 dci motorn på 110 hk och automatlåda Det är ingen raket och man kan behöva planera sina omkörningar i högre hastigheter.

Jag har ägt bilen sen den var ny och måste erkänna att jag överlag är jag nöjd med bilen och framförallt dess bränsleförbrukning.

Inför mitt köp testade jag motsvarande Kadjar m 4 hjulsdrift o manuell låda vilken drog ca 1.5 dl mer diesel per mil och ej var skattebefriad som den tvåhjulsdrivna.

Jag vet inte om jag fick ett måndagsexemplar av automatlådan som efter 8.500 mil byttes ut på Garanti efter att utan förvarning slutat växla.

Jag vet inte hur bra Kadjaren är på att dra husvagn eller tyngre släp och hur det isf påverkar bränsleförbrukningen men de ggr då jag haft ett litet och lätt släp bakom har jag inte märkt nån försämring av prestanda eller markant ökning av bränsleförbrukningen.
Kadjar bose 16
Posts: 15
Joined: 16 Dec 2019, 13:31
Firstname: John
Surname: Ignell

Re: Köpa Kadjar.

Post by Kadjar bose 16 »

Hej.
Äger själv en Kadjar Bose 16 med automat som nu gått ca 7500 mil utan några större problem.
Drar knappt någon diesel, ingen raket men bekväm både på sommaren o vintern.
Har 19; på sommardäcken därför ingen skattefri men kostar 1103 kr på 1 år så.
Har lite styling på den med tex lightbars instegsbelysning .
Post Reply