Ersättare för Alonso 2010

Allt om Renault F1. Teknik, banor, kurvor, senaste loppet och historia.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
BERTH
Posts: 31
Joined: 14 Jul 2003, 10:56
Location: Tärnsjö

Ersättare för Alonso 2010

Post by BERTH »

Hittade det här inlägget när jag satt och fladdra runt lite i rymden.

Officiellt: Kubica till Renault
Det står nu klart att Romain Grosjean kommer att få polacken Robert Kubica som stallkamrat till nästa år. Renault har i ett pressutskick bekräftat detta.

Nu har Renault gjort klart med en ersättare till Fernando Alonso. Det blir den 24-årige polske Robert Kubica som tillsammans med Romain Grosjean tävlar för Renault nästa år. Stallchefen Bob Bell välkomnar Kubica till stallet och menar att med de ambitioner som stallet har i kombination med polackens talang, gör att han kommer att ha en viktig del i arbetet säger Bell.

"Jag är väldigt glad över att ha skrivit på för Renault till säsongen 2010. Jag känner en viss koppling till stallet då jag vann World Series by Renault år 2005. Segern gav mig chansen att få testa deras bil under ett test i Barcelona och det resulterade i min debut i Formel 1" säger Robert Kubica om sitt beslut att skriva på för Renault. Han känner att både stallet och han själv har samma vinnarmentalitet. Att stallet har en öppen samt vänlig atmosfär gör att Kubica är hoppfull om nästa säsong och förhoppningsvis kommer stallet att slåss om VM-titeln avslutar han med att säga. :racesmile: [smilie=001_icon_idea.gif]

Källa: Renault
Berth Lotta Tärnsjö R18 /R14
Post Reply