Begagnad Talisman

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mikedoohi
Posts: 1
Joined: 12 May 2020, 01:50
Firstname: mikael
Surname: russell

Begagnad Talisman

Post by mikedoohi »

Jag är spekulant på Renault Talisman sedan en tid. Enligt mig är den den snyggaste bilen i segmentet Passat, Accord, Suberb osv. När jag såg den första gången på vägen för nga år sedan kände jag bara den här ska jag köpa som begagnad. Nu har den varit ute i snart 5 år & det finns många begagnade på nätet.
Renault har aldrig haft så gott renume bland sina modeller förut. Man vet vad man får som sagt om man köper en japanare eller tysk. Är det ngn som har en Talisman som gått 10000 mil, 15 eller längre, ev som taxi & kan berätta hur den höll ihop, typfel etc. Kan tänka mig att köpa en långmilare som är välskött
User avatar
Renault2004
Posts: 42
Joined: 19 Nov 2013, 08:58
Firstname: Maria
Surname: Nilsson
Location: Kristianstad

Re: Begagnad Talisman

Post by Renault2004 »

Köpte du någon talisman begagnat?
Vad tycker du om den?
Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. ~ Nalle Puh Kram/ Sylvia Larsen, Trosa
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Begagnad Talisman

Post by Stymie »

Det som de flesta varit irriterade över är nog radiomottagningen.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Renault2004
Posts: 42
Joined: 19 Nov 2013, 08:58
Firstname: Maria
Surname: Nilsson
Location: Kristianstad

Re: Begagnad Talisman

Post by Renault2004 »

Är det inte värre än lite taskig radiomottagning så kan jag leva med det.
Gör renault ngt för att avhjälpa detta? Uppdateringar?
Finns det ngr fel på första generation 2016?
Är det ngt jag ska tänka på inför köp, ngt jag ska titta extra på?

Tack!
:D
Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. ~ Nalle Puh Kram/ Sylvia Larsen, Trosa
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Begagnad Talisman

Post by Stymie »

Verkar vara svårlöst med radion även om det finns någon fix för den på verkstaden. Jag har dålig koll på modellen i övrigt. Har hört att lättbytta krängningshämmarstag kan behöva bytas lite väl ofta. Annars gillar alla bilen till 100%.

Ett tips kan vara att köpa en som har kvar lite på den 5-åriga garantin. Då går det att få knasiga saker fixade gratis innan garantin går ut.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Renault2004
Posts: 42
Joined: 19 Nov 2013, 08:58
Firstname: Maria
Surname: Nilsson
Location: Kristianstad

Re: Begagnad Talisman

Post by Renault2004 »

Är det när de ska ha in sina iPhone i radion som den ballar ur? Eller är det allmänt så man inte får in radiostationer?

Ja det blir en talisman för min del ilf. :D :racesmile: [smilie=001_302.jpg] 8)
Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. ~ Nalle Puh Kram/ Sylvia Larsen, Trosa
Post Reply