hur skapa spellistor i Bose systemet.

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Jormungandr376
Posts: 13
Joined: 01 May 2022, 12:34
Firstname: Marcus
Surname: Karlsson
Location: Eskilstuna

hur skapa spellistor i Bose systemet.

Post by Jormungandr376 »

Jag har just köpt en 2019 Megane RS trophy. jag hade en USB sticka med med mappar med musik och några spellistor. Tyvärr så hittar jag inte spellistorna i menys, men den spelar musiken utmärkt. Jag skulle vilja får fram mina spellistor så att den inte bara spelar alla filer i bokstavsordning.
Jag har även en Skoda Superb och i den fick jag gömma filerna 8 nivåer ner i ett katalogsystem och sedan lägga in spellistor för dessa högre upp (det är en väldigt enkel och gammal dator i den). måste man göra något liknande i Renaulten? eller behövs ett särskilt format på spelistorna? jag gjorde mina i Windows Media Player. har googlat och letat, men inte hittat någon information än. (var riktigt svårt att hitta svaren till Superben, men där har jag ett SD kort med 4-5000 låtar och spellistor sorterade efter kategori och artist)
Marcus, 2019 Renault Megane RS Trophy, 2009 Skoda Superb Tdi
Jormungandr376
Posts: 13
Joined: 01 May 2022, 12:34
Firstname: Marcus
Surname: Karlsson
Location: Eskilstuna

Re: hur skapa spellistor i Bose systemet.

Post by Jormungandr376 »

Ok, jag hittade fliken där spellistor hamnar i systemet. ske se om man kan göra ett mapp system för dem så det blir lättare att hitta vad man vill ha. Dessutom testade jag med 128 Gb USB sticka, och det fungerade bra. Så runt 16000 låtar ska nog få plats. vill gärna ha lite att välja på, även poddar och böcker.
Marcus, 2019 Renault Megane RS Trophy, 2009 Skoda Superb Tdi
Jormungandr376
Posts: 13
Joined: 01 May 2022, 12:34
Firstname: Marcus
Surname: Karlsson
Location: Eskilstuna

Re: hur skapa spellistor i Bose systemet.

Post by Jormungandr376 »

Nytt problem i multimedia. Systemet hittar inte alla låtar som är inlagda. Spellistorna tar lång tid att ladda in och dessa har betydligt färre låtar än som skall vara där. jag hade drygt 10.000 låtar på en 128 Gb USB och enligt spellistan som bilen fick fram så är det drygt 3700. Det är då enbart musik från de första mapparna i bokstavsordning. jag har testat med en mindre sticka, men det verkar som problemet fortfarande kvarstår och det tar ändå lång tid att ladda in spellistor (20+ minuter). Vore tacksam för hjälp om någon vet hur det fungerar.
Marcus, 2019 Renault Megane RS Trophy, 2009 Skoda Superb Tdi
Jormungandr376
Posts: 13
Joined: 01 May 2022, 12:34
Firstname: Marcus
Surname: Karlsson
Location: Eskilstuna

Re: hur skapa spellistor i Bose systemet.

Post by Jormungandr376 »

Jag kan tillägga att alla musikfiler hittas på stickan, det är bara i spellistorna som det inte är komplett.
Marcus, 2019 Renault Megane RS Trophy, 2009 Skoda Superb Tdi
Jormungandr376
Posts: 13
Joined: 01 May 2022, 12:34
Firstname: Marcus
Surname: Karlsson
Location: Eskilstuna

Re: hur skapa spellistor i Bose systemet.

Post by Jormungandr376 »

Problemet är löst. spelaren behöver ha tid på sig att ladda in musiken och ibland kan man behöva scanna in filen flera gånger innan allting är på plats. trodde det skulle gå relativt fort, men det kan ta uppåt en halvtimma.
Marcus, 2019 Renault Megane RS Trophy, 2009 Skoda Superb Tdi
Post Reply