Kadjar Kontrollera insprutning / Kontrollera avgasrening

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Ruskedrul
Posts: 4
Joined: 26 Dec 2019, 16:45
Firstname: Lars
Surname: Isengran

Kadjar Kontrollera insprutning / Kontrollera avgasrening

Post by Ruskedrul »

Hojt! Ja dessa två felmedd. är ju inte det roligaste man kan få se precis. Det lär bli dyrt men jag antar att det beror på
att vår 1.5 dCi beckat ihop fullstädigt efter mest ha fått utstå kortare småturer. "Skiftnyckeln" är tänd samtidigt med motorlampan
så jag vettefasen om jag vågar köra den. Efter en del googlande på Renault och Nissan så hittade jag denna video: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=6klVkHqJjls och jag skapar denna post för att återkomma med ev. framgång eller vad jag gjort. Alt. bilder från skroten. :)
Främst så nästa Kadjar ägare med samma felmedd. skall få någonstans att börja.

Steg 1 är att lämna in den till den lokala Nissan handlaren då Renault verkstaden är ohämmat dyr och jag tror mig inte ha en chans att få någon goodwill eller liknande då bilen är en 2015. Om inget spektakulärt upptäcks av verkstaden kommer jag troligen beställa "röret" i filmen ovan och byta detta själv.
Ruskedrul
Posts: 4
Joined: 26 Dec 2019, 16:45
Firstname: Lars
Surname: Isengran

Re: Kadjar Kontrollera insprutning / Kontrollera avgasrening

Post by Ruskedrul »

Den kära icke Renault verkstaden levererade :) Det visade sig vara det beryktade röret som är ett helsicke att få rent men dom lyckades
blåsa ur det och bytte 2 glödstift samtidigt. Nu spinner den som en Kattjar. Hela kalaset gick på 2500:- så det blir till att duscha 3 minuter längre i morgon för att fira ;) Hade gått på runt 2000 bara för att koppla på instrumentet hos Renault/Volvo, hua..
Post Reply