Elschema för renault clio II

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Gubben59
Posts: 4
Joined: 21 Oct 2019, 16:54
Firstname: mikael
Surname: Holst

Elschema för renault clio II

Post by Gubben59 »

Hej!
Undrar om det är någon som har ett kopplingsschema på clio-03
med motor D4F-712
Antingen komplett eller (bränslesystem och tändsystem)
Eller var jag kan hitta ett på nätet, har sökt länge men hittar inget på bil med motornummer D4F-712
Mikael Holst
Örebro
Göte J
Posts: 210
Joined: 20 Jan 2006, 15:13
Firstname: Göte
Surname: Johansson
Location: Linköping

Re: Elschema för renault clio II

Post by Göte J »

Haynes rep.handbok 4168 är på Clio June2001 - 2005. Där är även 1,2l 16v med. MEN just Ignition-system verkar de ha glömt rita schema på. Och samma med Injektion system!!
Iofs är båda systemen beskrivna i varett kapitel, men det var ju inte det du frågade efter!
Alltså blev det här Goddag Yxskaft !!!
Gubben59
Posts: 4
Joined: 21 Oct 2019, 16:54
Firstname: mikael
Surname: Holst

Re: Elschema för renault clio II

Post by Gubben59 »

Japp, Tackar för svaret Göte, har den handboken men som vanligt bara få utdrag ur kopplingsscheman.
Har även laddat ner mer utförliga handböcker på Wiringdiagram, men tyvärr så har dom inte med scheman på den motormodellen.

Det jag är ute efter är hur sensor gaspedal, trottelhus och datorn är ihopkopplade så jag kan mäta mig fram till felet. I de scheman jag hittat på annan motor är det endast tre kablar till gassensor men jag har sex kablar.
Mikael Holst
Örebro
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Elschema för renault clio II

Post by Stymie »

Vet inte hur bråttom du har, men jag ska hämta ett stort antal verkstadshandböcker från lokala Renaultverkstaden om några veckor. Är ute på tjänsteresor så kan tyvärr inte hämta och kolla tidigare.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Gubben59
Posts: 4
Joined: 21 Oct 2019, 16:54
Firstname: mikael
Surname: Holst

Re: Elschema för renault clio II

Post by Gubben59 »

Kan Absolut vara intressant
Mikael Holst
Örebro
Post Reply