Styrled och stabilisatorstag Megane 3 – Vilket fabrikat på delar?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Keeefan
Posts: 28
Joined: 29 Jul 2010, 12:06
Location: Tjörn

Styrled och stabilisatorstag Megane 3 – Vilket fabrikat på delar?

Post by Keeefan »

Hej alla kloka,

Hade min bil inne på service (drygt18 000mil) och de nämnde att båda stabilisatorstagen samt vänster yttre styrleden behöver bytas. Verkar görbart för en medelhändig med hyggligt utrustat garage så jag tänkte fixa det själv så här i dessa dyra tider. Frågan är bara vilket fabrikat på delarna man skall välja och var köpa dem.. Såg exempelvis att Autodoc hade stag för en dryg hundring och stryled för det dubbla. Låter overkligt billigt. Sen en herrans massa alternativ uppåt i pris vilket gör det svårt att välja.. Och det var bara på den sajten..
Någon som har erfarenhet i frågan och vågar sig på en rekommendation var och vad jag bör välja? Är inte ute efter att spara den allra sista kronan utan mer att hitta någorlunda rätt kvalite i förhållande till pris. Och kanske leveranstid.

Vänligen,

/ Per
Per Kristiansson
Göte J
Posts: 214
Joined: 20 Jan 2006, 15:13
Firstname: Göte
Surname: Johansson
Location: Linköping

Re: Styrled och stabilisatorstag Megane 3 – Vilket fabrikat på delar?

Post by Göte J »

Jag har köpt en hel delar från både AutoDoc och Mister Auto och har inget att anmärka på kvalteten. Inte annat än att jag beställt fel delar ibland men faktiskt får skylla mig själv.
Stabiliseringsstag och Styrleder är ju faktiskt inte high tech att tillverka heller!
Keeefan
Posts: 28
Joined: 29 Jul 2010, 12:06
Location: Tjörn

Re: Styrled och stabilisatorstag Megane 3 – Vilket fabrikat på delar?

Post by Keeefan »

Hej Göte och tack för snabbt svar. Bra, det känns betryggande. Hittade även dessa delar på Amazon (tillverkade av Febi Bilstein) som fått bra recensioner. Inte speciellt dyrt där heller.. Amazon har levererat bra och snabbt tidigare jag handlat så dessa kanske också funkar om ingen har ngt negativt att säga om fabrikatet.

Tack igen.

/ Per
Per Kristiansson
Post Reply