svagt pickande ljud R5 GTE -88

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

janake
Posts: 11
Joined: 26 Aug 2003, 19:57

Post by janake »

Huh??? Min ökade den, men nu har ja inte kollat alla slangar dit, får ta o kolla det imorgon.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

ja huu ökade den inte????
kristian lindblom
Posts: 22
Joined: 14 Aug 2004, 20:48
Location: Sweden

Post by kristian lindblom »

hej jag har en renault 5 gte cat som tändningen försvan på jag har byt tändmodulen och har kollat tändspolen och kablar vad kan det vara för fel någon som kan svara på det vore jag tacksam
FUNGYEE
Posts: 134
Joined: 27 Jun 2004, 09:54
Location: Sweden

Post by FUNGYEE »

Om du ädrar på tändningen så ändras varvtalet tidigare tändning högre varvtal virse värsa.därför måste du ställa in tändningen på ett vist varvtal för ett vist vinkel. det gör du med en lampa avsed för detta.Varvtalen och vinklarna får du i instroktionsboken.på gamla bilar stämmer inte värdena riktigt pga.gammal kammkädja m.m
Jag har gort så att. Kör ca:30-40 lägg in 3an 4 an dra på knackar ventilerna 3-4 gånger så ar tändningen ok knackar det mera sänk tändningen. för mina bilar har det funkat.[;)]
HD
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Du har inte olja i fördelarlocket då ? Det sitter en packbox på utgående kamaxel som brukar börja läka. Då får du olja på insidan fördelarlocket och bilen börjar gå dåligt eller gå inte alls. Kolla det vettja ! Det problemet hade jag på min .
Post Reply