Frågor angående Renault Clio....

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Pysen
Posts: 1
Joined: 10 Feb 2005, 08:58

Frågor angående Renault Clio....

Post by Pysen »

Går i funderingar på att köpa oss en Clio. Var och provkörde en igår. En -99, Renault Clio 1.4 RT, gått 10 500mil. Gick fint, inga missljud, ingen rost, kostar 49 500:-, i detta pris skulle vi få med nya allväders däck.
Kollade då lite reservdelar, i förebyggande syfte och fann att en del har olika benämningar på Clion. Clio 1.4 kunde också heta Clio II 1.4
Vad innebär detta egentligen?
Sen tar vi gärna emot lite allmänna tips om vad vi ska kolla efter, då vi aldrig ägt en Renault tidigare.

// P & S
A-K
Posts: 354
Joined: 11 Apr 2004, 19:56
Location: Göteborg

Post by A-K »

Allväders däck anses inte bra, bilförsäljare säljer ej med sådana...
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Pysen</i>
<br />Går i funderingar på att köpa oss en Clio. Var och provkörde en igår. En -99, Renault Clio 1.4 RT, gått 10 500mil. Gick fint, inga missljud, ingen rost, kostar 49 500:-, i detta pris skulle vi få med nya allväders däck.
Kollade då lite reservdelar, i förebyggande syfte och fann att en del har olika benämningar på Clion. Clio 1.4 kunde också heta Clio II 1.4
Vad innebär detta egentligen?
Sen tar vi gärna emot lite allmänna tips om vad vi ska kolla efter, då vi aldrig ägt en Renault tidigare.

// P & S
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">


Clio II är nyare modell, :-) Jag personligen ska köpa en clio som andra bil, men jag försöker hitta en Clio II:a eftersom den är mycket krocksäkrare en den första. Året 99 så fanns det både den gamla och nya modellen. (om jag har fel.. skrik[:)])
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Post Reply