turbobygge
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 86
- Joined: 08 Dec 2003, 12:16
- Firstname: ercan
- Surname: mamudovski
- Location: malmö
turbobygge
tjenare
e kanske sugen på turbo bygge till min megane couoe 1996 2.0 16v
har ni nån aning om vem som säljer dela till den
vad behövs det exakt?
nån priside vad som kan kosta
letar efter typ 50-100hk max jag vill inte göra så att motorn ska tåla mer utan den ska få så mycket effekt så att den klarar sig orginal
e kanske sugen på turbo bygge till min megane couoe 1996 2.0 16v
har ni nån aning om vem som säljer dela till den
vad behövs det exakt?
nån priside vad som kan kosta
letar efter typ 50-100hk max jag vill inte göra så att motorn ska tåla mer utan den ska få så mycket effekt så att den klarar sig orginal
Ercan
malmö
clio 172 ph2
malmö
clio 172 ph2
ELIA sålde iallafall förut ett turbokit till dessa, men vill minnas att det var både omfattande och dyrt.Nya stakar och kolvar,bränsletryckregulator, m.m,m.m
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 86
- Joined: 08 Dec 2003, 12:16
- Firstname: ercan
- Surname: mamudovski
- Location: malmö
http://www.elia-ag.de/index2.htmlCLIO 16V SWEDEN wrote:hittar inget på deras sida eller så e det jag som inte ser det
jag vet att de finns färdiga kit men kan man inte köpa lösa delar?
välj produkt, renault, megane 1, power
6840 euro som hittat
billigast blir klart att snida ihop något själv, svetsa om grenröret så det passar till en turbo,sänka kompet genom att göra mer lr mindre fina lösningar (dubbla packningar,lr svarvade orginalkolvar dvs om det går, lr nya lågkompkolvar)
ändra på insprutningen så den klarar överladdning (typ megasquirt lr liknande)
allt beror ju på hur mycket man vill ladda
kan köpa denna för kompsänkning är ju samma motor som clio williams
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2047
lr detta
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1796
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
- Posts: 86
- Joined: 08 Dec 2003, 12:16
- Firstname: ercan
- Surname: mamudovski
- Location: malmö
10,000:-
Då får du nog sikta in dej på "bonnsmide" med begagnade delar från diverse bilar.Väldigt svårt att få det att lira om man inte är väldigt kunnig.
10,000 är inte mycket för det heller.Turbo,bränsletryckregulator,spridare och ombyggnad av motorstyrbox är ju saker man måste köpa. Sedan för att få +50hk så behöver du intercooler med div slangar,avgassystem, m.m, m.m pengarna flaxar iväg ganska snabbt
Satsa på väghållning och däck istället, så du kan utnytja den effekt du har fullt ut i alla lägen. Billigare och roligare än turbokonvertering

10,000 är inte mycket för det heller.Turbo,bränsletryckregulator,spridare och ombyggnad av motorstyrbox är ju saker man måste köpa. Sedan för att få +50hk så behöver du intercooler med div slangar,avgassystem, m.m, m.m pengarna flaxar iväg ganska snabbt

Satsa på väghållning och däck istället, så du kan utnytja den effekt du har fullt ut i alla lägen. Billigare och roligare än turbokonvertering

Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 86
- Joined: 08 Dec 2003, 12:16
- Firstname: ercan
- Surname: mamudovski
- Location: malmö