Trilskandes originalstereo Scenic-05

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Doselin
Posts: 9
Joined: 06 Aug 2007, 13:23
Location: Horred

Trilskandes originalstereo Scenic-05

Post by Doselin »

Min ganska nyinköpta Grand Scenic -05 har en originalstereo som ibland lever sitt eget liv. Utmatning av CD-skiva fungerar ej utan den byter då stället till AM-radio? Det går ej att spara radiostationer osv. Rätt som det är så fungerar den som vanligt igen.
Är det någon som vet om det finns någon mjukvarauppgradering eller liknande som kan hjälpa?
Jan Wetenius/Horred
Grand Scenic 2,0-05
BMW K1300R
Pererik Linde
Posts: 40
Joined: 16 Aug 2006, 20:29

Post by Pererik Linde »

Är bilen köpt av bilhandlare: åk tillbaks till handlaren och klaga! Många säljer ju också beg.bilar med garanti (även om de har många undantag i villkoren) Stor möjlighet att handlaren i alla fall hjälper dig.

Hur gammal är bilen, leransdatum styr garantitiden, och är den levererad hösten -05 har du fortfarande rätt att reklamera, "nybilsgaranti" är kvar på den.


Ibland kan det hjälpa att göra bilen strömlös en stund (lyfta av batteripol en halvtimme), men om det kan hjälpa här vet jag inte. Risken finns att det "nollställer" även andra funktioner i bilen som kan innebära problem. Men det är ju gratis att prova, och inte speciellt svårt.


/
Pererik Linde
Grand Scenic -05 sedan ett drygt år tillbaka.
P Linde Östersund
Doselin
Posts: 9
Joined: 06 Aug 2007, 13:23
Location: Horred

Problemet löst!

Post by Doselin »

Kopplat bort batterikabel ca 1 timma, därefter är allt som det ska. :D

Bilen är privatköpt så garanti från handlare har jag inte! Dessutom är den uttagen sent hösten -04 så nybilsgaranti har jag inte.
Just nu fungerar stereon igen men den känns högst instabil.
Jan Wetenius/Horred
Grand Scenic 2,0-05
BMW K1300R
Post Reply