super sprint clio 1.8 16v

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

super sprint clio 1.8 16v

Post by Tumic »

hittat en supersprint ljuddämpare nu och undrar lite om någon vet om det är 2 eller 2,5" på avgasröret till super sprint systemen till clion? tänkte bygga resten själv men vill ha 2.5" och vill ha bort min japs dämpare ifrån bilen.
tittat runt på lite sidor nu om system men ingen nämner hur grov rören är bara utblåsen annars hade k tec ett fint system med en insats till ljuddämparen
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

Bror har Supersprint på sin Clio 16v, har för mig det är 2,25". Ring annars Forza eller kolla deras hemsida om det står nått om det där. www.forza.se
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

kollade på hemsidan deras för ett tag sedan men det stod ingenting, och jag mailade på pris på ett super sprint grenrör för ett tag sedan hos dom men det hade utgått ur super sprints sortiment. mailade den som säljer ljuddämparen för en stund sedan får se om dem firman har koll, vill gärna att det är grövre än orginal om jag ska köpa det,
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Tumic wrote:kollade på hemsidan deras för ett tag sedan men det stod ingenting, och jag mailade på pris på ett super sprint grenrör för ett tag sedan hos dom men det hade utgått ur super sprints sortiment. mailade den som säljer ljuddämparen för en stund sedan får se om dem firman har koll, vill gärna att det är grövre än orginal om jag ska köpa det,
Det är betydligt grövre än orginal då jag har haft et komplett system hemma... Blev dock aldrig monterat på grund av lite tråkiga omständigheter.
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

okej tack för svar, det är inga grejer du har kvar?
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Tumic wrote:okej tack för svar, det är inga grejer du har kvar?
Tyvärr sålde det rätt snabbt efteråt...
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Post Reply