auto lock laguna ll

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

v6power
Posts: 31
Joined: 05 Oct 2010, 19:24
Location: västerås

Re: auto lock laguna ll

Post by v6power »

Stymie wrote:8) Då är det kortet som glappar. Nytt kort ca 2000 kr på verkstaden eller en reparation är det enda som gäller då.
och jag tror inte att det e enkelt att laga det (med autolock) det läste jag på nätet:


Laguna / Espace 3 button Auto + Lock Keycards:

We do not repair 3 button Auto+Lock Keys due to the poor success rate on these keycards
The main problem is the PCB is glued to the case. This sometime results in damage to the case and the PCB.


så det e bara att köpa ett nytt :/

tack för alla som skrev här, och försökte hjälpa till :D
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: auto lock laguna ll

Post by Tony »

v6power wrote:
chh wrote:Laddbara batteriet kan vara paj eller tomt i kortet..
det kan nog stämma, jag läste på en engelsk sida om en som hade precis samma problem, han vart till renault och felsökte och då visade det sig att kortet var kass, jag ringde till bilia och frågade va ett kort kostar..>>> 1600 sek + 400-600 sek för att programera kortet så den känner igen bilen .. tappat hackan då..

service "snart" 3700 kr
byte av bussningarna bak 4036 kr
byte av stötdamparna bak (GDS) 2st 2300 kr
uppdatering + eventuellt felsökning 1400 kr
----------------------------------------------------
11435 SEK

JAG VAR MKT NÖJD MED MIN S80, VARFÖR SÅTE JAG DEN.. finns det värre än det jag gjort?
Bussningar i england inkl verktyget, knappt 1000kr
stötdämpare bak 2st NYA 990kr på tradera
lönar sig tydligen att göra lite själv
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
v6power
Posts: 31
Joined: 05 Oct 2010, 19:24
Location: västerås

Re: auto lock laguna ll

Post by v6power »

Tony wrote:
v6power wrote:
chh wrote:Laddbara batteriet kan vara paj eller tomt i kortet..
det kan nog stämma, jag läste på en engelsk sida om en som hade precis samma problem, han vart till renault och felsökte och då visade det sig att kortet var kass, jag ringde till bilia och frågade va ett kort kostar..>>> 1600 sek + 400-600 sek för att programera kortet så den känner igen bilen .. tappat hackan då..

service "snart" 3700 kr
byte av bussningarna bak 4036 kr
byte av stötdamparna bak (GDS) 2st 2300 kr
uppdatering + eventuellt felsökning 1400 kr
----------------------------------------------------
11435 SEK

JAG VAR MKT NÖJD MED MIN S80, VARFÖR SÅTE JAG DEN.. finns det värre än det jag gjort?
Bussningar i england inkl verktyget, knappt 1000kr
stötdämpare bak 2st NYA 990kr på tradera
lönar sig tydligen att göra lite själv

hoppas jag verkligen att det gör..
skicka gärna en länk som vissar traderas stötdäparen, jag hittar inga
//Marcus
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: auto lock laguna ll

Post by Tony »

v6power wrote:
hoppas jag verkligen att det gör..
skicka gärna en länk som vissar traderas stötdäparen, jag hittar inga
//Marcus
dom ligger i mitt bagage :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: auto lock laguna ll

Post by Stymie »

:P Det är rätt takterna Tony :D

Om bussningarna:
Bussningarna bör köpas original (från exempelvis Autofrance). Många av de bussningarna som som säljs på e-Bay kallas "upgraded", "enhanced", "modified", "heavy duty" etc är inte original. Jag har gjort det misstaget att köpa icke-original från en handlare i England. Bussningarna klarade inte en svensk vinter. Det blev mer än dubbla pengen samt arbete att rätta till det.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
v6power
Posts: 31
Joined: 05 Oct 2010, 19:24
Location: västerås

Re: auto lock laguna ll

Post by v6power »

Stymie wrote::P Det är rätt takterna Tony :D

Om bussningarna:
Bussningarna bör köpas original (från exempelvis Autofrance). Många av de bussningarna som som säljs på e-Bay kallas "upgraded", "enhanced", "modified", "heavy duty" etc är inte original. Jag har gjort det misstaget att köpa icke-original från en handlare i England. Bussningarna klarade inte en svensk vinter. Det blev mer än dubbla pengen samt arbete att rätta till det.
vad säges om Mekonomens då?

ibland hittar man på tradera "svenska säljare" som har original delar som har blivit över, såna köper jag, men ebays och efterapning grejer monterar jag inte på min kärra :)
//Marcus
Post Reply