Olika bud på innehåll 12000-mila-service Laguna V6

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

martenb

Re: Olika bud på innehåll 12000-mila-service Laguna V6

Post by martenb »

De bytte nr 6, dvs en av de bakre. En bra verkstad tyckte jag skulle ringt och frågat om jag ville byta alla tre. Nu hörde de inte av sig alls, utan jag fick ringa och fråga vad som var fel och då var bilen redan klar.

Jag kommer låta en annan verkstad göra servicen på min bil. Eftersom jag köpt tre st nya tändspolar (från Irland, ca 350 kr/st, Delphi) så kommer jag byta de andra två bakre när servicen görs. Alla verkstäder låter ju inte kunden ta med "egna" reservdelar, men det är ett krav enligt min mening.

Man lär sig av sina misstag, nästa gång det blir något fel ringer jag någon verkstad som har lång erfarenhet av Renault.
Mårten Bäck
Laguna V6 sedan. 2002.
Ägd sedan 7800 mil. Nu 9800 mil. Bytt kamrem, 1 tändspole, smörjt elhissar, bussningar bak, länkarm, styrled.
roger

Re: Olika bud på innehåll 12000-mila-service Laguna V6

Post by roger »

martenb wrote:De bytte nr 6, dvs en av de bakre. En bra verkstad tyckte jag skulle ringt och frågat om jag ville byta alla tre. Nu hörde de inte av sig alls, utan jag fick ringa och fråga vad som var fel och då var bilen redan klar.

Jag kommer låta en annan verkstad göra servicen på min bil. Eftersom jag köpt tre st nya tändspolar (från Irland, ca 350 kr/st, Delphi) så kommer jag byta de andra två bakre när servicen görs. Alla verkstäder låter ju inte kunden ta med "egna" reservdelar, men det är ett krav enligt min mening.

Man lär sig av sina misstag, nästa gång det blir något fel ringer jag någon verkstad som har lång erfarenhet av Renault.

Jag förstår vad du menar ang reservdelsköp men servicefirmorna ( av förståeliga skäl ) vill ju dels att du köper av dom inte bara på grund av att dom tjänar en slant på detta utan dom (en seriös) lämnar ju garanti på dels utfört jobb samt reservdelen.
Däremot kan du som du gjort , tipsa och mot uppgiven prisbild prata med servicefirman , vänligen handla där eller där och normalt en ' bra verkstad ' fixar detta , mao ni måste snacka
med varandra.
Beroende på var du bor och med Ref till tidigare inlägg i denna tråd så låter det som att du ska prata med Nääs bil och Anders Udd.
rlu
Post Reply