Det där är snarlikt, ju! De här har jag förstått att det borde vara:
Finns en hel bräda på eBay just nu, men bara frakten är en tusenlapp och jag har ju allt annat av instrumentbrädan. Lösa rykten säger att "mina" originalmätare sitter på en båt hos andre ägaren i Roslagen. Franska mätare i bräckt vatten, kan bli kul värden, det. Tackar ödmjukt för ditt erbjudande. Får se om jag lyckas hitta originalare, annars återkommer jag gärna.
Växellådan utan femte växel har jag försökt forska lite i. Kanske ni med bättre kunskaper i ämnet kan tillföra lite intellektuellt kapital. Diffspärren är helt klart kvar, och växellådshuset ser ut som sprängskissen i Gordiniboken. Men husnumret finns inte med i boken, 7700512218 är numret på huset, med en trea stämplat tillsammans med Renaultloggan på flänsen ovanför.
Däremot träffar numret Alpine A310 1600. De såldes väl huvudsakligen 4-växlade i början som jag minns det, men nätsidorna hävdar att det var huvudsakligen femväxlade lådor även i de tidiga. Alpines motorer/växellådor kom från Reanults hyllor, frågan är då var de3t husnumret egentligen hör hemma?
Vet inte om någon känner igen något från bilderna, men kommentera gärna i så fall.
Däremot Dennis, angående samtalet idag, jag kikade närmare på fördelaren
och även om bilderna är svårtydda, så ser jag två saker; vacuumklockan är borta och någon har pillat på centrifugalvikterna.
och det är väl ett gott tecken. Men, som sagt, växellådan psykar mig, antar att det är en fyrväxlad, men vilken låda sitter i med det husnumret?
Svarta rallystolar är skoj, men 12:ans filosofi var väl att lätta på allt, så jag vet inte om man får puritanerna på sig om man dyngar i tunga grejer. Men, visst kan det passa bra om det är rätt utseende.
Och tack allmänt för snacket idag, tryggare händer för 12:an än dina är svårt att hitta