Volvo 480 turbo? funkar det?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />men skildnaden är ju att jag får ha 4,5 i co vid tomgång o det får inte ni.....chassit är ju fortfarande gtt.....f7r är snart på väg till den så då kan jag kalla den Renault iaf...


Ska ut o köra lite race nu...kram
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">nej jag får bara ha 3,5 om det är så viktigt,hade 0,1 utan katten på sist ,och jag har exakt samma chassi som en gtt
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

okej Tony jag ger mig....jag har en Gte jag me då...[8D]
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kanske det .du har ju varken en gte eller gtt. jag tycker bara det är synd att bygga sönder en orginal gtt,det va ju inte du som gjorde det,så det kvittar ju nu .
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

[:)]Han kanske kommer på bättre tankar ,Det är DOCK en C405 så många av dem dräller det inte av här....utan org motor .Men den går mycket väl att byta .[:p]så funkar det.
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

och dock har jag manchester klädsel i dörrarna...men om jag gör som Bengt o stoppar f7r i den så blir det ju en hel fransk r femma iaf. ingen belgien/holland renault /volvo blandning som gte igentligen är...jag får väl åka och hämta en gtt i tyskland då så jag har en helt äkta...men för att få riktigt med pulver i grejjorna så tror jag att den förgasaren blir att välja bort..faktist,det´verkar bengt också insett...[8D]

för att hålla mitt inlägg till topicen så svara jag på frågan "Volvo 480 turbo? funkar det? " japp det gör det...
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />och dock har jag manchester klädsel i dörrarna...men om jag gör som Bengt o stoppar f7r i den så blir det ju en hel fransk r femma iaf. ingen belgien/holland renault /volvo blandning som gte igentligen är...jag får väl åka och hämta en gtt i tyskland då så jag har en helt äkta...men för att få riktigt med pulver i grejjorna så tror jag att den förgasaren blir att välja bort..faktist,det´verkar bengt också insett...[8D]

för att hålla mitt inlägg till topicen så svara jag på frågan "Volvo 480 turbo? funkar det? " japp det gör det...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">nu vill jag protestera lite..gte det är en helfransk bil,det är volvon som är halvfransk,
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

va faktiskt volvo som tog motorn o satte i sin bil från Renault eftersom de hade sitt samarbete då
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

Tony:jag bara retas lite med er men ni blir ju så upprörda..man borde ju kunna skämta lite , men det ska jag sluta med direkt har jag ju märkt..
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />Tony:jag bara retas lite med er men ni blir ju så upprörda..man borde ju kunna skämta lite , men det ska jag sluta med direkt har jag ju märkt..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">jaja
BiFFeN
Posts: 38
Joined: 09 Dec 2002, 22:23
Location: Sweden
Contact:

Post by BiFFeN »

Är det exakt samma motorfästen till en 4xxT motor som dem som sitter i GTE:n?

Har försökt att läsa alla gamla trådar osv, men tänkte bara få allt sammanfattat, vad man egentligen behöver göra för att flytta över en volvo 4xxT i GTE:n, skriv ni som vet inte alla andra som har hört eller tror ;)
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

det är bolt on principen som gäller....det är bara precis som tony säger att ta bort allt vad som kallas volvo in till blocket och växel lådan o sätta gte:ens grejjor där...
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />det är bolt on principen som gäller....det är bara precis som tony säger att ta bort allt vad som kallas volvo in till blocket och växel lådan o sätta gte:ens grejjor där...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">bra då är vi överens igen[:D]
BiFFeN
Posts: 38
Joined: 09 Dec 2002, 22:23
Location: Sweden
Contact:

Post by BiFFeN »

Okej, men ni som har flyttat över kör ni med GTE:ns växellåda eller volvons?,

Finns det något elschema hur man ska koppla när man har flyttat över grejerna?
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by BiFFeN</i>
<br />Okej, men ni som har flyttat över kör ni med GTE:ns växellåda eller volvons?,

Finns det något elschema hur man ska koppla när man har flyttat över grejerna?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">jag har inte gjort detta .men varför inte använda gte lådan den passar ju...
BiFFeN
Posts: 38
Joined: 09 Dec 2002, 22:23
Location: Sweden
Contact:

Post by BiFFeN »

För jag visste inte om den passade rakt av =)
Post Reply