Du har en liten glugg på växel låda med märkning 0 och tror de går till 10 grader , sen har du ett jack på svänghjul . Ställ jacket mot nollan ,en kåpa får du plocka bort för att se hur kam står ...vrid svänghjul så du ser jacket.nicklas wrote:OK
Det jag inte fattar är det där med stiften dock.
Stiften är blöta och lite svarta allihopa utom ett,precis som om det endast finns gnista på den.
Tycker också det är konstigt att problemen började med en svårstartad motor när det var varmt ute (25-30 grader)
När bilen stod skuggigt var det inte några problem.
Hur kollar man lättast det du sa ?
Kamremen är inte precis lätt att komma åt att kolla på min bil.
Nicklas
Har du kollat givarn som går till datorn då (som ger vattens temp?).
avbrott i den så vet ju inte datorn hur den ska reagera ( Kallt eller Varmt )
Ohm mät tändkablar så vet du ..Avbrott eller inte.
inför inte mer nu kolla det här först ,så vet du vad som är kollat ..ställer bara till det för andra att hjälpa dig .