scenic -00 dog vid körning *Felet lokaliserat*
Moderator: Forumpolisen
Du har en liten glugg på växel låda med märkning 0 och tror de går till 10 grader , sen har du ett jack på svänghjul . Ställ jacket mot nollan ,en kåpa får du plocka bort för att se hur kam står ...vrid svänghjul så du ser jacket.nicklas wrote:OK
Det jag inte fattar är det där med stiften dock.
Stiften är blöta och lite svarta allihopa utom ett,precis som om det endast finns gnista på den.
Tycker också det är konstigt att problemen började med en svårstartad motor när det var varmt ute (25-30 grader)
När bilen stod skuggigt var det inte några problem.
Hur kollar man lättast det du sa ?
Kamremen är inte precis lätt att komma åt att kolla på min bil.
Nicklas
Har du kollat givarn som går till datorn då (som ger vattens temp?).
avbrott i den så vet ju inte datorn hur den ska reagera ( Kallt eller Varmt )
Ohm mät tändkablar så vet du ..Avbrott eller inte.
inför inte mer nu kolla det här först ,så vet du vad som är kollat ..ställer bara till det för andra att hjälpa dig .
är väl cop inte tändkablarBengt wrote:Du har en liten glugg på växel låda med märkning 0 och tror de går till 10 grader , sen har du ett jack på svänghjul . Ställ jacket mot nollan ,en kåpa får du plocka bort för att se hur kam står ...vrid svänghjul så du ser jacket.nicklas wrote:OK
Det jag inte fattar är det där med stiften dock.
Stiften är blöta och lite svarta allihopa utom ett,precis som om det endast finns gnista på den.
Tycker också det är konstigt att problemen började med en svårstartad motor när det var varmt ute (25-30 grader)
När bilen stod skuggigt var det inte några problem.
Hur kollar man lättast det du sa ?
Kamremen är inte precis lätt att komma åt att kolla på min bil.
Nicklas
Har du kollat givarn som går till datorn då (som ger vattens temp?).
avbrott i den så vet ju inte datorn hur den ska reagera ( Kallt eller Varmt )
Ohm mät tändkablar så vet du ..Avbrott eller inte.
inför inte mer nu kolla det här först ,så vet du vad som är kollat ..ställer bara till det för andra att hjälpa dig .
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
lämna in den och låt någon fixa felet, du har ju uteslutit en del fel..nicklas wrote:Helt rätt
Inga tändkablar utan 1 spole/cylinder, och alla är nya.
Snart dax att köra bilen till skroten och kanske byta fabrikat.
Har varit för mycket strul med den här bilen för att orka hålla på med den mer.
Nicklas
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
låter dyrt...nicklas wrote:Felet lokaliserat !
Kamdrevet för ena ventilraden har lossnat från axeln.
Har en kompis som skall fixa det till mig som har lite mer verktyg för en sådan reparation.
Tack för alla tips !
Nicklas
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Någon som slarvat vid kamremsbyte låter det som
Låter dyrt dessutom. Lyfta toppen, ventiler, drev, kam, m.m Usch så tråkigt.

Låter dyrt dessutom. Lyfta toppen, ventiler, drev, kam, m.m Usch så tråkigt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem