R16 TS -75
Moderator: Forumpolisen
R16 TS -75
Har en fräsch baklucka stående!
Avgassystemet är "nytt" (bytt för 15 år sen och aldrig använt...
Plåten mellan vindrutan och huven finns i fint skick. Vindrutan har inga sprickor. Taket är gravrostat.
"Svåra" bitar; innerskärmar finns som nya bytesplåtar.
Dörrarna är fina, har de som behöver bytas (tror det är tre förutom bakluckan då som står någon annanstans).
De vita framskärmarna är helt OK.
Här saknar jag helt bytesplåtar. Göra nytt eller leta upp...
Jag har ett flertal riktigt fina strålkastare. En del plockat från R12. Minns jag rätt har jag sådana med skitcoola extrareflektorer nedtill med ett helt inbyggt dimljus.
Ett (eller var det båda?) svängarna till stötfångaren (fram eller bak?) som aldrig packats upp...
En hel mängd detaljer till grillen. Extra kylslang (för den är LÅNG på R16)
Huven är köpt på JB utanför Jönköping. Den är mer eller mindre i nyskick.
Shit vad delar jag har sparat; jag glömde fota fyra nyrenoverade plåtfälgar pulverlackade i mörkgrått på STIGA i Tranås av salige svärfar.
Infästning bakvagnen är i behov av översyn, är stadigt tillfälliglagad men inte "original" (på besiktningen fattar man ju ändå inget så bilen går säkert att få igenom som den är).
Finns även två kompletta uppsättningar stötdämpare; standard resp. sport.
Den som vill ta tag i ett trevligt projekt får ge mig ett bud,
hör av er per mail eller ring 0706-449312
/Mvh, Johan Grimm
Re: R16 TS -75
Har fler liggande men dessa var ju fina...
Fräscha fälgar!
Den ena av de två übercoola dubbellyktorna! En vanlig rund lampa i botten för hel/halv, "jodlampa" för extraljus. Dessvärre har kromet tagit semester på den lilla reflektorn men det är nog väl värt att låta kroma om, mässingen är fräsch, ingen rost!
Väldigt fina kromlister längs pagodataket. Bilen har varit ganska fräsch men min tid har runnit ifrån mig

Fastmonterat mittarmstöd på förarstolen. Rent och fräscht innertak. Visst påminner om Peugeot 404's frontemblem till formen?
Växellådan ligger samma som på DS. Elsystemet är "spännande" men inte helt åt skogen.
Termokontakten till kylet är kass, jag har kört fläkten manuellt de sista gångerna jag körde bilen.
Den snygga och stilrena panelen på TS från -75
Påminner om Jaeger-panalen till DS med alla små runda mätare. Mycket krom att blinka och bländas av

Vackra och stilrena ytterspeglar!
Nej, den är inte jättekul under men det ser värre ut än vad det är.
Plåtar är inte i helt kass skick, det är en del gravrost på fästen till kränghämmare (katten heter Pricken!).
Bulan till främre fjäderstav.
/Mvh, Johan Grimm
Re: R16 TS -75
Tja, vad vill man ha? Jag får aldrig tillbaka det jag gett under årens lopp för alla delar. Ett otroligt trist alternativ för mig är ju att kränga av bilen utan delar och sedan göra pengar under längre tid på resten. Men det är ju mycket roligare att "bjuda" någon på att slippa jaga runt efter alla bra delar som faktiskt behövs inför en renovering. Det gör att priset kanske inte blir "bara 1500-2500" för bilen med delar. Köparen spar mycket tid förutom pengar på att slippa jaga runt bland lador/Blocket/trippar i landet etc.
Den är rätt sund undertill, den MÅSTE ju ha en ny lack och det drar klart ner på priset eftersom det kostar om man inte kan lacka själv. Personligen har jag alltid drömt om en mörkrödmetallic eftersom jag har en sådan som Corgi-leksaksbil (den med fällbara säten inuti).

Inte enbart i syfte att vigga pengar från en köpare utan mer att det ska kännas rätt att tömma bort ALLA delar vid samma tillfälle, ge mig ett bud som känns rätt. Som sagt, jag har kanske förutom inköpet av själva bilen lagt ut 10-15 papp men det är ju utspritt på MÅNGA år...
Den är rätt sund undertill, den MÅSTE ju ha en ny lack och det drar klart ner på priset eftersom det kostar om man inte kan lacka själv. Personligen har jag alltid drömt om en mörkrödmetallic eftersom jag har en sådan som Corgi-leksaksbil (den med fällbara säten inuti).

Inte enbart i syfte att vigga pengar från en köpare utan mer att det ska kännas rätt att tömma bort ALLA delar vid samma tillfälle, ge mig ett bud som känns rätt. Som sagt, jag har kanske förutom inköpet av själva bilen lagt ut 10-15 papp men det är ju utspritt på MÅNGA år...
/Mvh, Johan Grimm