Presentera dig här, om du vill

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Dennis »

Alpine Linus wrote:
Jag tycker det är synd att alla med projekt, diskussioner och idéer har dragit sig tillbaka!
Kan svara för mig. Bildhandteringen har tagit glädjen av det hela fullständigt!
Jag kanske gör fel. Men bild i mobilen, ladda till photobucket, och sedan länka till denna sida. OMSTÄNDIGT!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Tony »

Dennis wrote:
Alpine Linus wrote:
Jag tycker det är synd att alla med projekt, diskussioner och idéer har dragit sig tillbaka!
Kan svara för mig. Bildhandteringen har tagit glädjen av det hela fullständigt!
Jag kanske gör fel. Men bild i mobilen, ladda till photobucket, och sedan länka till denna sida. OMSTÄNDIGT!
ja det blir jobbigare
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Alpine Linus »

Håller med, därför jag dragit mig lite också. Sedan att det egentligen inte händer så mkt med mina bilar är ju också en bidragande orsak...
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
InzoLino
Posts: 7
Joined: 18 Jun 2014, 21:54
Location: Kungsbacka

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by InzoLino »

Jaha Jaha.. Då var man i lugn o ro på väg hem ifrån gymmet o blir frånåkt utav en gul o galen F7R megane. Två gött goa gubbar som insisterade på att man måste gå med i klubben o bygga trackday bil utav den lille gule. :racesmile:

Sagt o gjort! Nu e jag här! Hoppas på många roliga nya vänner som man kan tjöta bilar med.

det får vara allt för idag

Hade gött
\\ Felix

http://www.garaget.org/InZoLiNo
Felix
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Tony »

InzoLino wrote:Jaha Jaha.. Då var man i lugn o ro på väg hem ifrån gymmet o blir frånåkt utav en gul o galen F7R megane. Två gött goa gubbar som insisterade på att man måste gå med i klubben o bygga trackday bil utav den lille gule. :racesmile:

Sagt o gjort! Nu e jag här! Hoppas på många roliga nya vänner som man kan tjöta bilar med.

det får vara allt för idag

Hade gött
\\ Felix

http://www.garaget.org/InZoLiNo
Antar att det var David som var ute och spekade, bilen blev låg efter min sänkning :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
InzoLino
Posts: 7
Joined: 18 Jun 2014, 21:54
Location: Kungsbacka

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by InzoLino »

Tony wrote:
InzoLino wrote:Jaha Jaha.. Då var man i lugn o ro på väg hem ifrån gymmet o blir frånåkt utav en gul o galen F7R megane. Två gött goa gubbar som insisterade på att man måste gå med i klubben o bygga trackday bil utav den lille gule. :racesmile:

Sagt o gjort! Nu e jag här! Hoppas på många roliga nya vänner som man kan tjöta bilar med.

det får vara allt för idag

Hade gött
\\ Felix

http://www.garaget.org/InZoLiNo
Antar att det var David som var ute och spekade, bilen blev låg efter min sänkning :)
Yeap, David & Simon om jag mins rätt.

Satans vad låg den var, o de där -110kg gjorde enorm skillnad. Helt annan bil jämfört med min som är original i vikt o chassi.
Felix
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Tony »

InzoLino wrote:
Tony wrote:
InzoLino wrote:Jaha Jaha.. Då var man i lugn o ro på väg hem ifrån gymmet o blir frånåkt utav en gul o galen F7R megane. Två gött goa gubbar som insisterade på att man måste gå med i klubben o bygga trackday bil utav den lille gule. :racesmile:

Sagt o gjort! Nu e jag här! Hoppas på många roliga nya vänner som man kan tjöta bilar med.

det får vara allt för idag

Hade gött
\\ Felix

http://www.garaget.org/InZoLiNo
Antar att det var David som var ute och spekade, bilen blev låg efter min sänkning :)
Yeap, David & Simon om jag mins rätt.

Satans vad låg den var, o de där -110kg gjorde enorm skillnad. Helt annan bil jämfört med min som är original i vikt o chassi.
ja den blev låg 8) viktskillnden märks väldigt mycket ,jag har en lättad och en standard megane.
vi har gått lite längre med lättningen, fast vi har lagt till en bur.
Var nyss på Gotland ring, körde runt lika fort som en megane II rs F1 med 265hk på Rdäck,så dom är potenta med lite chassiefix och lättning
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Petterlundstrm
Posts: 3
Joined: 19 May 2015, 18:24
Firstname: Petter
Surname: Lundström
Location: Umeå

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Petterlundstrm »

Hej! Petter Lundström här!26år gammal. Bor i Umeå tillsammans med frugan. Blev Renault ägare för första gången för bara 2 dagar sedan. Införskaffade en Renault Laguna 1,5 dCI Dynamique 2010.Detta efter att ha pendlat 4000 mil om året i en Ford Focus från 2005.Nu var jag sugen på fransk flärd och komfort. Bra med utrustning och komfort till ett mkt rimligt pris. Under 80,000 för en bil som gått 9000 mil. INGENTING för en diesel ju . Hoppas Renault håller vad de lovat då det gäller strävan att höja kvaliteten.
Petter Lundström
Laguna III 2010
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Stymie »

Laguna III är en bra bil, sköt om den med service enligt boken så blir den nöjd!
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Petterlundstrm
Posts: 3
Joined: 19 May 2015, 18:24
Firstname: Petter
Surname: Lundström
Location: Umeå

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Petterlundstrm »

Jajamän det känns som en bra bil! Känns solid och välbyggd. Ska byta kamremmen på den i år. Är nyservad så nu är det iaf ett tag kvar till service [SMILING FACE WITH SMILING EYES].
Petter Lundström
Laguna III 2010
wallemannen
Posts: 2
Joined: 10 Jun 2016, 12:43
Firstname: Michael
Surname: Vallin
Location: Trollhättan

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by wallemannen »

Hej. är ny här på forumet och har precis införskaffat en Renault Dauphine från 1959.
har dock aldrig grejat med Renault innan. har försökt o få tag på en termostat (calorstat) på 84 grader till den utan att lyckas..har en på 89-90 grader i nu,men det blir alldeles för varmt så den går upp i kok. Så alla tips på var man kan få tag på lite smågrejor till en Doffe mottages tacksamt [smilie=001_302.jpg]
Michael Vallin
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Stymie »

Hej och välkommen!

Finns många ställen att få Renaultdelar ifrån. Här är några vanliga ställen att gräva på ...

www.cipere.fr
www.melun-retro-passion.com
www.autofrance.se
www.leboncoin.fr
www.ebay.co.uk
www.ebay.de
Kjell Svensson i Ekeby, Skåne
Alla goa medlemmar i Club Renault Sverige (många har små privat förråd med grejer)

Fråga under köpes!
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
wallemannen
Posts: 2
Joined: 10 Jun 2016, 12:43
Firstname: Michael
Surname: Vallin
Location: Trollhättan

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by wallemannen »

Stymie wrote:Hej och välkommen!

Finns många ställen att få Renaultdelar ifrån. Här är några vanliga ställen att gräva på ...

http://www.cipere.fr
http://www.melun-retro-passion.com
http://www.autofrance.se
http://www.leboncoin.fr
http://www.ebay.co.uk
http://www.ebay.de
Kjell Svensson i Ekeby, Skåne
Alla goa medlemmar i Club Renault Sverige (många har små privat förråd med grejer)

Fråga under köpes!

tack så mycket.. blir till o leta runt lite ;)
Michael Vallin
herrdahl
Posts: 1
Joined: 15 Jan 2018, 01:15
Firstname: Johan
Surname: Dahl
Location: Höllviken/Simrishamn

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by herrdahl »

Utan större omsvep så är namnet Johan M.S Dahl Åbjörnsson och jag är en lillgammal figur på 21 år som alltid har haft ett stort intresse för fordon av allehanda sort. Under barndomen alltid sittandes i passagerarstolen bredvid min far Sverker, en f.d motorjournalist som gick över till att vara PR-chef för Mercedes-Benz. Bilar, text och foto finns alltså redan i blodet.
Idag jobbar jag som bilförsäljare för AB Bil-Bengtsson i Simrishamn (f.d Automobilfirma C.A Winquist) och det är egentligen genom jobbet som jag fick upp ögonen för Renault-bilar. Inte för att jag har att jag har ogillat dem innan utan bara för att jag aldrig har intresserat mig.
Från ointresse har jag på ungefär ett års tid gå till att vara ägare av tre - snart fyra - Renault-bilar, i januari tog jag ut en Grand Scenic 2017 Zen och fram till dess att året växlade över till 2018 så hann jag i nämnd ordning köpa på mig följande modeller: Renault 20 TS 1978 (ägts av en god vän sedan ny), Renault 18 Automatic 1979 (första demobilen som kom till Helsingborg, därefter handikappanpassad och ägd av en man i alla år, knappt 6000 mil) samt strax före nyår en Renault 16 TL från 1975 (13 ägare, noll historik och tveksam ur flera avseenden).

Totalt har jag från och med nästa helg 20 bilar och det är väl, summa summarum, det man behöver veta om mig. Jag har tyvärr inte någon flickvän eller liknande roligt att berätta om men hoppas att det kan dyka upp, trots min bilsamling och min invanda märklighet.

Kul att bli en del av detta, jag har just sänt en klubbmedlemsförfrågan! Motivation och glädjesprideri får jag tacka den nyblivne Facebook-vännen Albert Sjöberg för men även Dennis Håkansson. :)

R-Hälsningar,
Johan
+46730301238 (priv)
0414 -287 03 (kontor)
Johan Dahl Åbjörnsson

-R16 TL 1975 - R18 A 1979 - R20 TS 1978-
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Stymie »

Hej Johan, välkommen in i CRS!
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply