Presentera dig här, om du vill

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Presentera dig här, om du vill

Post by SiteAdmin »

Vem börjar om inte jag... 8)

Joel var namnet. Bor i Huddinge med flickvän och Cosmos (grå-tigerrandig kissemiss)

Kör familjens trotjänare, en Opel Astra 1.6 16V, till vardags. Svart Z3 1.8 som fin-väder-bil. Renaultperioden i livet är passé f.n.

Körde tidigare pedanskött solrosgul Clio Sport 2.0 -00 samt R5.
/J
Last edited by SiteAdmin on 02 May 2006, 19:48, edited 1 time in total.
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

Henrik Inhammar,
bor i Skara utan flickvän(har man inte tid med om man har en Renault) men med två katter och 2 miljoner damråttor.
Har jusst nu en GTT ,2 Bx Cittror(en 4wd och en 16v),en Cittra XM V6 24(i jämnförelse med Saffrane)står och samlar pengar hos bror min.1 Cittra Ds (Padda)framtida objekt.
Jobbar på ett transport företag(nordens tredje största efter Schenker och Dhl)sitter med trafiken och planerar vad som lastas när och hur och varför osv(lite stressigt ibland).
Lite mer intresserad utav Racing och Motorsport,gick fordons programet i Skara med inriktnig Bilsport så det var igentligen ett inoffeciellt Bilsportgymnasium,så haär fick man ju träffa massa dum skallar och blev väl till slut lika sjuk.
Håller jusst nu på att planera vad som blir av med femman till året men klart är att vi ska ut på Kinnekulle och Francophilia.
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Mattias Nordenström, Smålänning som bor i Norrköping under studietiden. Bor för tillfället ensam men flyttar ihop med damen efter sommaren och får förmodligen gå från 10Mbit till 1Mbit [xx(] Men förhoppningsvis kan man påminna henne om det och få sig lite god mat tillagad.
Har en Renault Clio av äldre modellen att pilla på, en tom R5-kaross samt ytterligare tre Renault-projekt som håller mig sysselsatt då jag inte pluggar.
I 4 år åkte jag Renault 5 Junior, första säsongen -97 och sista -00. Som bäst blev det en delad tredjeplats totalt i cupen (-99). Nu blir det inte mer Racing än när jag skruvar åt lillebror, tar ut Clion på banan eller sitter bredvid som instruktör på "En dag på racerbanan". Mmen någon gång ska jag tillbaks ut på banorna, just nu får jag dock nöja mig med CRS-Forumet!

MvH,
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

För närvarande har vi ingen Reanult i Familjen. Får se hur det blir framöver. En MeganeRS Cup250 skulle inte sitta så dumt...


:racesmile:
Last edited by Falk on 03 Apr 2011, 09:54, edited 2 times in total.
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zerotonine »

Sam Björnestrand, HÖÖR (SKÅNE).

Fyller 20 i år. Utbildad som Nätverk och IT tekniker. Jobbar som lagerarbetare tills andra dörrar öppnas. Hatade bil och att köra bil tills jag köpte min egen. Kunde ju inte ha bil som alla andra så vilken bil skulleman ha?? R5:an blev valet och som den Engelsk man jag är och med släkten där så blev K-Tec leverantören. Köpte min första bil förra hösten, har sedan dess laggt för många timmar och för mcyekt pengar på bilen. Det är nog bara chassit kvar som är orginal =). SFRO innom kort så den ska nog bli klar till racet i sommar!

Kör hårt livet är kort...

Ses på gatan !
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

Tim Olofsson bleking som bor numer i Olofström där jag e kommen ifrån.
Jobbar som hemma numer eftersom man går arbetslös...

Helt o hållet singel blir lätt så när bilar tar upp tiden men de ska väl bli ngt sällskap i framtiden.
Har en R5 GTE samt en R19 16v som är året runt bil dock så spräckte ja sumpen sommaren 2004 så den har stått men våren 2005 ska de åter vankas nytt liv i den.
Gör lite småsaker åt Renault modeller från och till lite i alu samt rostfritt.
arto
Posts: 48
Joined: 25 Nov 2003, 21:09
Location: Sweden

Post by arto »

Artur Malicki, 22, Upplands Väsby
Renault ägare sen ca 3 månader tillbaka. Körde först en audi a3:a men bytte till en lite billigare, men så mycket roligare i kurvor, clio 16v -92. Sitter En rallystol i den, fet j*vla stereo, clio cup dämpare mm...
Jobbar som områdesansvarig säljare på siba AB i Upplands Väsby sen 3 år tillbaka, men byter förhoppningsvis till bil stereo/styling säljare/montör i mitten på april.

Bor ihop med flickvän som jag tyvärr träffar för lite (satans bil och dessa träffar... )
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Robin Gillström 23år Sundsvall (Alnö)

Uppvuxen i träsket och sedan fast där. Första Renaulten en R5 TL och sedan över till min så kära Renault 5 GTE med 16v motor. Fick mycket bra kritik från folk av den bilen. Den är nu såld och sattsas hårt på nästa projekt som är en Renault 21 Turbo Quadra. Hoppas att den ska kunna göra bra ifrån sig på träffarna.

Jobbar just nu som säljare på Auto-Mobile som importerar bilar från Europa ! Får se vad som händer i frmatiden. Flickvän har man men bor i olika residenter ! träffas allt för sällan pga ett rykande intresse för motorsporten både sommartid och vintertid. Har även gått Fordon Tekniskt med inriktning Personbil.
User avatar
BERTH
Posts: 31
Joined: 14 Jul 2003, 10:56
Location: Tärnsjö

Post by BERTH »

Hej jag heter Berth Millberg gift med Lotta har tre barn och bor i Morgongåva
Renault ägare sen feb 2003 då det blev en R18GTS av en slump. Fastnade direkt för bilen, Då den var i ganska dåligt skick så skaffades en annan i väldigt bra skick så den första blev reservdelar
Har nu även en R12 combi som jag håller på med.
Är även medlem i klubben sen ett år tillbaka
Ses i sommar Berth Millberg
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Hej
Magnus Janard heter jag 27, årig rumpmas som har flyttat till fjollträskrike (Stockholm). Konsultar som Kvalitetsingenjör inom Läkemedelsindusrin ( Ja de är lika spännande som det låter[:)])Har för närvarande ingen flickvän men jobbar på det. Jag har andats Renault sedan barnsben ( farsan 4 CV farmor åkte 16 och 12) åker själv Clio 16 V som busbil och har ett antal veteranare som sommarbilar( Fungerande: 4CV, Doffe, R8 Ren obj: 16 TS, doffe G) Drömmer om en Clio sport eller en R 8 G eller Kanske en alpine, Eller ......
Ulrika
Posts: 34
Joined: 04 Jan 2004, 23:25
Location: Sweden
Contact:

Post by Ulrika »

Hej!
Ulrika Lindholm heter jag, är 24 år och bor i Kungsbacka tillsammans med pojkvän och två katter... Det är väl hans "fel" att jag har blivit så biltokig! Jobbar på Posten, är väldigt trött på det så jag måste hitta nåt annat innan jag går under.
Har precis gått med i klubben. Är ägare till en Clio Sport sen några månader tillbaka. Körde golf vr6 innan. Är helnöjd med mitt byte till Renault. Håller sakta men säkert på att bygga om den lite inför sommarens alla träffar... Älskar att rejsa (stavas kanske inte riktigt så?!), piskade många pojkar med min lilla "sexa"! Får se vad Clion går för sen! Har dock aldrig kört på bana så får kanske prova det till sommaren... Ha det bra allihopa!

Ses till sommaren!
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Magnus Backända, 24 år, bor i Umeå i en trea med flickvän och hund, Arbetslös för tillfället, men något ska man säkert hitta.. är inte orolig, bara rastlös! Ruggig "datanörd", gillar mest design.

Blev lagunafrälst, var rätt aktiv inom lagunasport.co.uk innan dom ändrade sina regler och ännu inte har löst det jag begärde (betalningarna) och är hyfsat aktiv här, iaf på forumet, spenderar säkert en 5-6 timmar per dag framför datorn och då är alltid CRS-forumet "aktivt".. Älskar att köra bil, fort och häftigt.. är en hemsk chaufför då jag anser att alla andra gör fel och jag rätt när jag sitter bakom ratten, men så är det ju!

Har bl a jobbat som budbilschaffis, det var tokskoj.. speciellt eftersom polisen endast stannar en för att få ta del av det man transporterar, det var då jag slog mitt rekord i fortkörning (195 km/h på 30-väg), annars har jag slagit mitt hastighetsrekord i Lagunan, det ligger på ca 214 km/h.. men jag anser mig ändå som en säker chaufför, har aldrig krockat eller orsakat nån olycka.

Annars är jag mest irriterad över att det är 6 års väntetid på garage här.. funderar på att bygga ett garage där folk kan hyra tid för mek.. skulle bara behöva finansiärer till det..

önskar att jag bodde längre söderut där allting händer i bilvärlden.. så, kortade av presentationen med hälften så nån skulle orka läsa.
arto
Posts: 48
Joined: 25 Nov 2003, 21:09
Location: Sweden

Post by arto »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vargen</i>
<br /> Arbetslös för tillfället,

jag slog mitt rekord i fortkörning (195 km/h på 30-väg),
önskar att jag bodde längre söderut där allting händer i bilvärlden.. så, kortade av presentationen med hälften så nån skulle orka läsa.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

är det därför du är arbetslös... :)
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

nope, ingen tog mig, det var på Blå Vägen(E12) i Umeå centrum, klockan var fyra på en Tisdag morgon, hade inte sett en bil eller människa på över en timme OCH hade bråttom som fan..

Har haft en hel del jobb efter budbilen, men jag sa upp mig från mitt senaste den 20 oktober, Elektronikmontör på Isringhausen i Umeå efter att ha blivit avrådd att fortsätta där (blev sjukskriven i två månader pga av "bronkit i muskelleden i axeln") av fyra olika läkare..
petter
Posts: 19
Joined: 18 Feb 2004, 23:57
Location: Sweden

Post by petter »

petter, 24, kungsbacka,sambo med ett barn på 3,5 år. åkte r4'a från bb och sedan gick det förbi 12'or och 2 st 4x4 18 som jag förövrigt övningskörde i medan farsan gapade om att han minsan vet hur det ser ut i transmisionen i den så köra för fort var då ingen ide' :), är egentligen ingen bil-människa utan det är motorcyklar (4T enduro/offroad) som varit mitt sätt att ta mig fram i livet. men med barn så kommer behovet så nu har jag en aning abstinens över att vara hojlös. jobbar på lab.gruppen som elektronikmontör sedan 5 år tillbaka.
Post Reply