Ingen display. Helt svart, trist. Grand Scenic - 05

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
hejamartin
Posts: 6
Joined: 28 Jan 2014, 11:28
Firstname: Martin
Surname: Klasson
Location: Tvååker, Varberg

Ingen display. Helt svart, trist. Grand Scenic - 05

Post by hejamartin »

Hej allihop.

Har försökt leta runt på forumet, men inte hittat rätt.
Dock på google hittade jag en engelsk tråd om detta - men att slå på displayen hjälpte då inte mig ;/

Min instrumentpanel på min Renault Grand Scenic från 05, den har haft oturen att nollställas vid start ibland. Så klockan börjar om, sedan blev det värre. Kunde någon gång under en bilfärd blinka svart.

Men nu - nu är den helt svart, inga säkringar som jag ser det har gått.
Blinkers, ljus etc fungerar väl. Men jag ser inte hur fort jag kör, bränsle i tanken etc etc.

Och jag kan inte byta volym eller ändra radiokanal på ratten, men däremot funkar farthållaren å blinkers på ratten i alla fall.

Vad gör man, och kommer detta att kosta? Detta är en funktions-bil för mig, med 7 sitsar för familjens skull. Inte en kär ägodel, men ändå nyttig för oss.

Mvh Martin
/ Heja - Renault Grand Scenic -04. Går, går inte, går, går inte...
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Ingen display. Helt svart, trist. Grand Scenic - 05

Post by Tony »

Då kan du inte letat mycket, jag sökte på" scenic display " skicka in den för lagning finns tips var på forumet q
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Berntes
Posts: 10
Joined: 03 Aug 2010, 17:31
Location: Örebro

Re: Ingen display. Helt svart, trist. Grand Scenic - 05

Post by Berntes »

Om du söker på,instrumentet så får du svar,
Eftersom det heter så

Bernte
Bernt Lindström
linkan62
Posts: 144
Joined: 26 Jan 2010, 18:20
Location: Växjö

Re: Ingen display. Helt svart, trist. Grand Scenic - 05

Post by linkan62 »

Instrumentclustret till scenic2 brukar gå sönder. Det man göra är att byta till ett helt nytt eller repa det gamla. Det brukar kosta runt 2000sek annars kan man försöka genom renaultNordic (goodwill).beror på hur långt den gått och hur gammal bilen är. Innosund vet jag kan repa. Sök på blocket där kan finnas fler reperatörer.
lycka till!
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Post Reply