Chippa 2.0T

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
LagunaT
Posts: 9
Joined: 04 Mar 2004, 22:59
Location: Sweden

Chippa 2.0T

Post by LagunaT »

Hej är det någon som har chippat sin Laguna 2.0T än eller känner någon som har gjort det? Finns ju bara 2 st firmor än (som jag hittat) o dom är ganska dyra, så jag väntar till S.A.M kommer med sitt, bara nyfiken på hur bilen blev att köra, (har bara kört chipade Volvosar förut)o Renault 2.0T motorn är ju ganska jämförbar med Volvos 2.0T motor i prestanda, så jag antar att det kommer att bli ungefär samma.
Men hade varit kul o höra från någon som kört den själv.

LagunaT
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by LagunaT</i>
<br />Hej är det någon som har chippat sin Laguna 2.0T än eller känner någon som har gjort det? Finns ju bara 2 st firmor än (som jag hittat) o dom är ganska dyra, så jag väntar till S.A.M kommer med sitt, bara nyfiken på hur bilen blev att köra, (har bara kört chipade Volvosar förut)o Renault 2.0T motorn är ju ganska jämförbar med Volvos 2.0T motor i prestanda, så jag antar att det kommer att bli ungefär samma.
Men hade varit kul o höra från någon som kört den själv.

LagunaT
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">det finns unichip, kanske inte det billigaste ,men det är garanterat det bästa eftersom det justeras på din bil i rullande landsväg,inte efter någon annans bil.Om du har gjort några ändringar som inte fanns på bilen chippet gjordes efter,så är det andra förutsättningar,sedan kan du ju spara unichip till andra bilar,bara ändra inställningarna i den ,för den nya bilen..
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

...ganska dyrt? :) Har du nån siffra? Runt 4000 är "normalt", iaf här i sthlm.
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

Enligt TS Motor kostar det från 5095 ink moms. Då ingår boxen och optimeringen. www.tsmotor.com
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

ja till sugmotor bilar,får nog lägga på ett par tusen till om det är turbo..
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by joel</i>
<br />...ganska dyrt? :) Har du nån siffra? Runt 4000 är "normalt", iaf här i sthlm.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">det är ju svårt att jämföra,ett vanligt chip och ett som justeras på rullande landsväg.så dyrare blir det som sagt från 5095kr men då är det din bil som den justeras in emot, inte någon annans som ett vanligt..
LagunaT
Posts: 9
Joined: 04 Mar 2004, 22:59
Location: Sweden

Post by LagunaT »

motornord 7950:-
Tuningchip 6500:-
S.A.M 5950:-
Det är dom som jag har hittat och jag har hört både bra o dåligt om dom, så man kanske ska gå efter priset + att det är lite fler saker som jag ska köpa av S.A.M.
Har även mailat Ts motor men har inte fått något svar från dom än.
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

225 HK är väl något att sträva efter. I nya MEgane II finns ju den motorn.. :-) är ju likadan som lagunans 2.0T, iaf vad jag förstår. Har läst på många tyska sidor och dom flesta har chippat 2.0T till 200HK och 320-350NM /Christer
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

glömde skriva att om din 2.0T är före jan 2004 så kan du uppgradera ditt chip hos Renault, då får du 25NM mer :-D /Christer
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Tips: Kolla med TurboCenter i Stockholm (gulasidorna) eller annan firma som är inriktad på turbotrim.
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by LagunaT</i>
<br />motornord 7950:-
Tuningchip 6500:-
S.A.M 5950:-
Det är dom som jag har hittat och jag har hört både bra o dåligt om dom, så man kanske ska gå efter priset + att det är lite fler saker som jag ska köpa av S.A.M.
Har även mailat Ts motor men har inte fått något svar från dom än.

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tyvärr är de inte så bra att svara på mail. Ring istället! Kan inte hitta mitt visitkort därifrån just nu, hittar jag det kan jag skriva telefonnr här om ni vill! Jag använde Unichip på en Citroen Xantia, 2,0 16V, gjorde massor på den! Den gick för fett från början så det gjorde uppåt 20 hk men då hamnade jag på en effekt som var kanske 5 hk över uppgiven original. Bilen orkade inte varva ur ordentligt innan Unichip. Svarade mycket villigare på gaspådrag. Jag körde på 98 oktan så den blev justerad för det!
Post Reply