Radion pausar.

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
raye
Posts: 12
Joined: 20 May 2017, 07:51
Firstname: Ray
Surname: Eriksson
Location: Uppsala

Radion pausar.

Post by raye »

Hej! Jag har en Captur-17 som jag är mycket nöjd med. Det finns ett litet problem som jag retar mig på.
Om jag har en rutt inställd på GPS en så bryts ljudet från radion med några minuters mellanrum,det blir tyst några sekunder sen kommer ljudet
tillbaka. Om jag avbryter rutten så blir det inga avbrott. Det känns som ett mjukvarufel. Några tips någon?
Ray Eriksson.
Captur -18
MB GLC SUV -18
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Radion pausar.

Post by Stymie »

Det är troligen pratorn, dvs navigationens ljud som du stängt av. Den talar om när du ska svänga etc. Den tystar ned radion så att du ska kunna höra instruktionerna.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
raye
Posts: 12
Joined: 20 May 2017, 07:51
Firstname: Ray
Surname: Eriksson
Location: Uppsala

Re: Radion pausar.

Post by raye »

Stymie wrote: 23 Mar 2022, 07:24 Det är troligen pratorn, dvs navigationens ljud som du stängt av. Den talar om när du ska svänga etc. Den tystar ned radion så att du ska kunna höra instruktionerna.
Tack! Ska prova,jag har stängt av ljudet för den blir så högljudd när man passerar hastighetsgränser.
Ray Eriksson.
Captur -18
MB GLC SUV -18
Post Reply