Radio Megane Scenic Bose Edition 2012 Radioproblem

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Ellgeh
Posts: 2
Joined: 21 Oct 2022, 12:59
Firstname: Lars-Göran
Surname: Hansson

Radio Megane Scenic Bose Edition 2012 Radioproblem

Post by Ellgeh »

Jag har ett problem med min radio som jag aldrig haft med tidigare radioapparater. Alla RDS apparater som jag tidigare haft har haft en funktion där man "låser" radion på en viss kanal. T ex om jag låser min radio på P4 Väst så byter den mellan frekvenser som den ska men bara inom P4 Västs sändare. Knappen hette något typ Local eller så. I min Renault har jag inte hittat denna inställning utan den byter friskt mellan P4 väst och P4 Göteborg, samt när jag åker lite längre, mellan alla j-la P4 kanaler den hittar. Finns det verkligen ingen sån funktion i Renault Bose Edition?
Hjälp!
[smilie=001_07.gif]
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Radio Megane Scenic Bose Edition 2012 Radioproblem

Post by Stymie »

Har inget minne av att den funktionen funnits i Renaulter sedan hedenhös. Eftermarknadsapparater har det kanske, men på nyare bilar är det sällan värt besväret att uppdatera systemet.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Ellgeh
Posts: 2
Joined: 21 Oct 2022, 12:59
Firstname: Lars-Göran
Surname: Hansson

Re: Radio Megane Scenic Bose Edition 2012 Radioproblem

Post by Ellgeh »

Har haft radioapparater i Volvo, Hyundai, till och med i en gammal scenic, Toyota mm mm samt Blaupunkter. Alla hade möjligheten att låsa lokalstationer.
Märkligt.
Post Reply