Orginal radio i Laguna 99a

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
btj64
Posts: 16
Joined: 21 Aug 2004, 14:43
Location: Sweden

Orginal radio i Laguna 99a

Post by btj64 »

Jag har en fråga som jag hoppas någon kan svaret på.
jag har en orginal Philips kassett bandspelare i bilen som är rattstyrd och kopplad till displayen. på denna spelare står det på kasset luckan att den klarar styrning till cd-växlare jag undrar nu om någon vet vilken cd-växlare som passar och om detta går att styra via rattstyrningen.
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

Jag skulle satsa på en ny stereo... Finns att få tag på så att du kan styra från ratten.. Ex, sony..
Tror ev pioneer å clarion kan ha..
En växlare till en philips är rätt svår att få tag på.
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

Philips är uppköpta av VDO vill jag minnas så troligen har de gamla modellerna försvunnit. Få tag på skroten är nog enda chansen. JVC har stereo med rattstyrningsadapter, de har även växlare som läser MP3 och WMA!
10 skivor med MP3 blir rätt många timmar...
pelle_b
Posts: 1
Joined: 25 Oct 2004, 08:12

Post by pelle_b »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zapoq</i>
<br />Jag skulle satsa på en ny stereo... Finns att få tag på så att du kan styra från ratten.. Ex, sony..
Tror ev pioneer å clarion kan ha..
En växlare till en philips är rätt svår att få tag på.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det finns alltså nya stereos som man kan använda orginal rattfjärr?
funkar dom med orginaldisplay oxå?
Kan du ge exempel på en bra, prisvärd sådan stereo?

Mvh Pär
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Här finns en frän maskin, funkar till alla Renault, anslut en HD på 120-300GB till cd växlarutgången sedan har du 1000tals timmar musik. Funkar suvve !!! /Christer

https://www.ssl-id.de/tomtek.de/shop/pd ... tegoryId=1
RolandM
Posts: 296
Joined: 04 Jan 2005, 18:11
Location: Sweden

Post by RolandM »

Det finns många bilstereomärken med uttag för extern styrning (rattstyrning) samt utgång för skärm ("display out"). Pioneer, Sony, JVC, Keenwood och Blaupunkt har ett flertal modeller. Observera att de enklaste modellerna sällan har skärmutgång, utan det blir de mer avancerade varianterna då...
Post Reply