gängor bromsskiva
Moderator: Forumpolisen
- Clio_fidde
gängor bromsskiva
skulle skiffta hjul idag.. sen när jag hade sista hjulet kvar, då åt hjulbultarna upp gängorna ur hålen i mina ca 1 månad nya bromsskivor.. vaf*n är det för kvalite på bromsskivor?? brembo ska ju va bra grejjer.. humm..
Jag fattar inte vad du menar ett dugg och jag undrar om någon annan gör det heller.Om du skall skifta hjul så sitter ju skivan fastskruvad i navet,har ju inget som helst med varandra att göra ??har dessutom alldrig haft en bromsskiva med gängor bara hål (hjulbultar + fastsättningshål) så hur en mutter kan äta upp gängorna som inte finns ?????[?][?][?].....eller hur ser dina skivor ut??
- Clio_fidde
- Clio_fidde
-
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
Gängorna sitter inte i bromsskivan utan i själva navet förmodar jag?
Skivan sitter fast med två torx-skruvar, fälgarna med fyra bultar. Ett nytt (begagnat) nav så bör det vara fixat? Kanske till och med har liggandes som du kan få. Ska kolla på detta men är inte tillbaks från semestern förrän på Lördag.
Skivan sitter fast med två torx-skruvar, fälgarna med fyra bultar. Ett nytt (begagnat) nav så bör det vara fixat? Kanske till och med har liggandes som du kan få. Ska kolla på detta men är inte tillbaks från semestern förrän på Lördag.
- Clio_fidde
mm okey sitter i navet då, men den sitter ju ihop med bromsskivan.. går ju inte byta ut bara navet då.. skulle kunnat laggt upp en bild så ni kanske vetat va jag mena, men vet inte hur man gör så.. mina sitter inte med torx?? jaja vilket fall som helst så ska jag plocka ner sk*ten å gå till Mekonomen å be om nytt..
- Clio_fidde
Bromsskivan är ju skruvad i navet,går ju visst att byta bara navet,det går ju köpa bromskivor för sig, då kan man köpa navet åxå,skivorna SKALL sitta med torx när bilen är ny,för att den skall sitta kvar när fälgen är borttagen ,annars sitter den kvar för den blir klämd mellan fälgen och navet.Har inte du satt dit skivorna [?][?][?]för du verkar inte förstå hur det ser ut,eller ???????????
Om du går till mekonomen och säger att gängorna är dåliga i skivorna så blir du utskrattad kan jag lova dig...Har du sett en bromsskiva????? http://www.coventryperformance.com/Brembo-2-piece.jpg ..bara massa hål.....dessa har inga fästhål, bara hål för hjulbultar..
- Clio_fidde
Mina skivor sitter EJ med torx.. det ända som sitter med torx är beläggen. Å jaa, jag har satt dit dem själv å dom sitter ihop med navet.. går ej att plocka bort.. gå in på medlemssidan å kolla.. laggt upp bild där nu.. så får du se själv........ Tycker det verkar va du som inte förstår.... Vill inte vara tyken, men du börja.
- Clio_fidde