Chiptrimning r19?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by tak256</i>
<br />det verkar ju ha spårat ur totalt här visst det går att skruva i en ferrari f40 maskin ochså det är bara att hissa upp motornn högt och kapa lyftkedjan med gassvetsen samt se till att bilen står under men det handlar inte om det utan att det man har går så bra som möjligt och då är ett chip ett alternativ , vad då dyrt . Når jag var ung kopte man förgasare och insug för 4-5tusen kronor det lät häftigt men gav inte samma effekt som ett chip dataåldern är här (byt skiftnyckeln mot lödkolven eller gå och dö)de säger jag åt mina elever varje dag det är bara att lära sig eller lägga av . PS en som lärt sig och lär andra
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">jo visst men rigtiga förgasare och insug gav nog mer än 9hk om det var rätt optimerat.det är inget fel med att chips trimma ,men kostar nästan lika mycket om man gör det till en sug eller turbomotor,och turbo chippet ger lite mer för pengarna.typ 3gånger.det är ju desutom mycket roligare att få mer hk med ett chip än att hålla på att skruva..
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Det var väl sällan man bara slängde på dubbla + större förgasre man bytte väl ofast mer och då borde man ju få ut lite mer pållar eller har jag helt fel??
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Mmmm... Får mig att tänka på dubbla Webrar (sitter på min R15)... Låter sååå gott och går som ett skållat troll. [:p][:D] Sådan charm & känsla kommer man nog aldrig finna i ens det dyraste chip! [;)][:D][^]
sebbe
Posts: 9
Joined: 07 Dec 2002, 18:54
Location: Sweden

Post by sebbe »

Det går ju att få bilen o röra på sig lite bättre utan chip eller byta massa dyra saker i motorn. sportavgassystem (räcker med o byta dämparna och ta bort katten), sportluftfilter, byta ut alla slangar som har med andningen o göra mot grövre saker. Ett sportluftfilter direkt på gasspjället utan den långa krokiga slangen gav min bil bra mycket bättre gasrespons och ett betydligt raåre ljud mot när filtret satt som K&N visade i sin beskrivning. Då lät bilen bara lite mer, tyckte till och med att den vart slöare än med orginalfilterboxen.
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zerotonine »

var kan man få tag på ett kit med insug och förgasare till en Clio 1.8I ??

mvh
Mogge
Posts: 242
Joined: 21 May 2004, 16:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Mogge »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zerotonine</i>
<br />var kan man få tag på ett kit med insug och förgasare till en Clio 1.8I ??

mvh
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tröttnat på spridarna nu???
Post Reply