Tändspole
Moderator: Forumpolisen
- fruktsallad
Tändspole
Är Laguna tändspolarna sk*t.
Nu har en tändspole gått igen antagligen.
Har lämnat in den på fesökning idag men det är exakt samma sk*t som förra gången.
bytte nyligen tändspolen på femmans cylinder.
Är det ett svårt arbete förra gången så lämnade jag in den eftersom dom sa att det var lite bökigt precis vid femmmans cylinder.
Har lämnat in den på fesökning idag men det är exakt samma sk*t som förra gången.
Är det ett svårt arbete förra gången så lämnade jag in den eftersom dom sa att det var lite bökigt precis vid femmmans cylinder.
TAck från Fruktsallad
Joacim Johansson medlem 1456
LAguna V6 3.0 (uppsala)
Joacim Johansson medlem 1456
LAguna V6 3.0 (uppsala)
Re: Tändspole
Är det samma spole, så ska du ha ny gratis ! Volvo/renault ger 1års gar på rep.fruktsallad wrote:Är Laguna tändspolarna sk*t.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
- fruktsallad
Påminner om forumsreglerMr F wrote:Vad är det som kännetecknar att det är läge för byte av tändspole? Min laguna -02 småhackar lite vid gaspådrag. Tändspolen?
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4915
Namn och ort skall synas i signaturen
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Tändspole
Jag lyfter den här tråden lite.
När jag ligger i 90-100 och släpper liiiite på gasen för att sedan sakta trycka ner pedalen igen så hackar bilen till. Trycker jag plattan i botten så är det inga problem.
Det kan också uppstå på 4-5 växel i låg fart.
Kan det vara tändspolsbyte på gång?
När jag ligger i 90-100 och släpper liiiite på gasen för att sedan sakta trycka ner pedalen igen så hackar bilen till. Trycker jag plattan i botten så är det inga problem.
Det kan också uppstå på 4-5 växel i låg fart.
Kan det vara tändspolsbyte på gång?
Björn Jansson, Köpmanholmen