Jag har fått en mormor. Audrey heter hon. Född 1962. Hon bor i ett låsbart garage, bevars. Jag får nöja mig med låsbar parkering som jag delar med en massa andra bilar. Typ 34 till eller nåt. Jag står ute i ur och skur, och servar matte året runt. Den 15 augusti har matte ägt mig i 6 år. Jag undrar om hon tänker uppmärsamma vårt långa förhållande med något speciellt?
Vi har inte gjort så mycket tillsammans i sommar...Jo, vi var ju på Värmlandsträffen i Karlstad förstås. Rena släktträffen med en massa olika Renaulter. Den värsta var gul och körde Rallycross. Matte fick en tur i den, och jag blev lite sur på henne. Jag fick träffa lite snygga Alpiner på kvällen, och bo på Camping en natt. En stilig A310 glodde på mig hela natten, så jag blev nästan matt i lacken

Matte mumlade nåt om att starta en Renault-kennel.
Matte har köpt en sån där blå nylon-klänning till mormor på Biltema. Jag skulle åxxå vilja ha en, fast i grönt. Matte säger att det inte är bra för min lack

Tycker att hon borde uppmärksamma vår dag den 15 augusti. Annars vägrar jag att ta henne till jobbet. Då kan hon ta mormor Audrey istället