Matte tycker att jag är världens underbaraste Renault.
Jag har smaragdgrön metallicskimrande hud. Jag har ett busigt leende. Jag är sänkt ca 40 mm och har HR sänkfjädrar målade i samma fina kulör som mina gula koni. Matte har inga överdrivna stylingambitioner med mig. Läppförstoring tycker hon bara är fult

Jag har inte tillräckligt fet motor för att det skall löna sig att göra nåt kul med den. Sportluftfilter? Njäh, det står inte på önskelistan. Men rostfritt sportavgassystem från Ferrita har jag. Det brummar gött!
På vinden har matte gömt 16 tums fälgar som hon kom över billigt. Sprillans nya, för 750 spänn styck. Jag tycker att det är taskigt av henne att jag får rulla omkring på mina 15 tums Michelin tills jag slitit ut dem. Har hört talas om bilar som har flera uppsättningar däck...slicks å sånt där...R-däck.
Matte är rätt slö. Sedan jag började träffa MrCap har hon helt slutat att vaxa mig. Inte för att jag är hårig, men ändå. Lite massage skadar inte.
Bil-SPA kallar hon det. Jag får det en gång per år, och det börjar nog snart bli dags nu. Får se till att hon bokar en tid snart.
En bild på mig?
Hmmm...OK!

Här poserar jag villigt i den värmländksa grönskan. Bra med kamoflagelacken

Matte har lovat att jag skall få åka på semester med henne. Gillar att åka på norrländska vägar, men hatar att få flugor i munnen

Matte har lovat att göra mig lite sommarfin.
Slipa bromstrummor och måla om dem med svart hammarlack. Måla bromsoken...sedan är det inbokat tid för att ge mig nya bromsskivor, klotsar, 10 000 mila service och lite annat lull som matte tjötat om att fixa.
Hon tjötar en massa, men jag är ändå nöjd. Har hon förutsatt sig att göra nåt, så händer det saker. I alla fall förr eller senare!