Jag har problem med bilen, den vevar runt fint, men startar tyvärr inte.
Kammaxelgivare och vevhusaxelgivaren är bytta på verkstad innan jag tröttnade på att dom inte fick igång den (på 3 månader)
Testade starta någon gång, sedan plockade jag ut alla tändstift, som alla var kruttorra, likaså inne i motorn när jag lyste in och kikade. Tänkte direkt att den inte får bränsle.
Lade igång tändningen och hörde inget surr från bränslepumpen, så jag kämpade ut den (vilken j**la pers
Skulle idag och köpa ny, men tänkte att jag ska testa en gång till direkt på pumpen från batteriet, och den gick...
Nåväl, mätte på kabeln och fick ingen spänning, måste ha mätt fel tidigare.
Då tänkte jag att det kan vara relät till bränslepumpen, enkelt tänkte man jo, men ja hittar inte den rackaren! Hittar bara ett enda relä, har googlat massor men blir inte nå klokare :/
Jag hör vad jag tror är flera relän klicka någonstans bakom säkringsboxen snett nedanom till vänster om ratten, men fattar inte hur jag ska komma åt dom utan att skruva isär halva inredningen, om de ens är där relät jag söker efter sitter.
Imobalizern är som den ska och nödavstängningen (röda knappen) verkar funka som den ska.
Problemet uppstod en dag när jag skulle köra hem från jobb, då den vägrade starta, brukar annars starta typ direkt.
Har tidigare, väldigt sällan, råkat ut för att motorn har stängt av sig när jag till exempel kopplar ur vid korsningar, så tänker ju att relät kan vara problemet.
Jag är ingen bilmekaniker, och kan inte mycket om sånt heller, men jag kan googla och följa guider, vilket har räddat mig flera gånger med denna fransos
Ber om ursäkt för långt inlägg och hoppas ni kan hjälpa mig
Mvh