Hej har en Laguna 1,8.kombi.års:2000 har gått 17000 mil.
Nu till problemet,Startade bilen i morse den gick lite oroligt på tomgång, jag trode att det berode på att det var kallt -14,åkte till arbetet ca 1 mil bil gick ej rktigt bra. Kolade upp vad som hänt.
4:ans tändspole hade fläkts upp,fixade fram en ny spole+nya tändstift.
Monterade dit deta startade bilen den går bara på 3cyl.
Den går ej på 4:ans.Har kollat upp alla säkringar jag kan hitta, alla är hela.
Om jag låter bilen gå en liten stund och käner på tändspolarna så är 4:ans väldigt varm. Kan någon här tänka sig vad det är för fel??
Bilen har gått perfekt inan detta hände.
Det är min första Renault.
Laguna - Tändspole
Moderator: Forumpolisen
Är du säker på att du fick rätt spole?
När jag skulle köpa spole hade de fel information i datorn och vi blev således tvungna att kolla upp beteckningen på motorblocket för att få rätt spole. Det var dessutom olika spolar i samma bil... Jag förstod att detta verkar vara en smärre djungel med en uppsjö av olika spolar.
/Daniel
När jag skulle köpa spole hade de fel information i datorn och vi blev således tvungna att kolla upp beteckningen på motorblocket för att få rätt spole. Det var dessutom olika spolar i samma bil... Jag förstod att detta verkar vara en smärre djungel med en uppsjö av olika spolar.
/Daniel
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Binks</i>
<br />Hej, har liknande problem, vad kostade kalaset?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Rekomenderar en felsökning av insprutningen först. Kontroll av fellarm (gamla och nya) och givare t.ex.
<br />Hej, har liknande problem, vad kostade kalaset?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Rekomenderar en felsökning av insprutningen först. Kontroll av fellarm (gamla och nya) och givare t.ex.