Någon som kopplat in slutsteg i en master?

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Lyth

Någon som kopplat in slutsteg i en master?

Post by Lyth »

Jag söker erfarenheter av er som installerat baslåda i en Master eller annan bil med samma stereo. Jag tänkte koppla in en baslåda via högnivå. Vilken av kablarna är remoten? Vad använde ni som remote annars? Jag har varianten med CD.

All info om detta är välkommen!!
//Lyth

Edit: Jag flyttade frågan hit till Multimedia istället /Robin
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Att installera en baslåda kan väl inte vara så svårt. Om du ska in på högnivån så är det väl bara att koppla =D
Remoten tar du från nån strömkälla som aktiveras av tändningen. Tex lysen, siggutt mm mm

Högnivån tar du från stereon eller från högtalarna beroende på vad som är lättast.

Lycka till !
Norden
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström

Post by Norden »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Robin</i>
<br />Remoten tar du från nån strömkälla som aktiveras av tändningen. Tex lysen, siggutt mm mm
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Vet iofs inte hur just denna fungerar, men bara för att vara lite petig så...
Oftast kan man väl slå av/på stereon (ON/OFF)? Onödigt då att ha steget aktiverat? Därför söker man väl en remote som ger signal då man slår på stereon?

Själv har jag steget till baslådan kopplat via en separat strömbrytare.
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Norden</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Robin</i>
<br />Remoten tar du från nån strömkälla som aktiveras av tändningen. Tex lysen, siggutt mm mm
Vet iofs inte hur just denna fungerar, men bara för att vara lite petig så...
Oftast kan man väl slå av/på stereon (ON/OFF)? Onödigt då att ha steget aktiverat? Därför söker man väl en remote som ger signal då man slår på stereon?

Själv har jag steget till baslådan kopplat via en separat strömbrytare.

Joh precis visst stämmer det =) Men ja tänkte om man inte vill dra så mycket kabel och hålla på. För oftast så spelar juh du musik när bilen är igång (baklyset tex). Det var så ja tänkte. Men i vissa fall brukar det gå att köpa iso kabel med lågnivå och remote på till original stereon som sitter i.
Post Reply