Bilen blev köpt för snart 1 år sedan och rullade ett fåtal mil under sommaren. I höstas ställdes den av för vinterförvaring och diverse uppfräshning av det mekansiska.
Det började med ett kopplingsbyte men fler och fler delar har tillkommit.


Fälgar från clio 16v har en uppsättning cliosport också




Skivor och okhållare från clio 16v (tack Jonas!


Motorn ur.

Inte rent...Här upptäcks fina sprickor i grenröret.


Motortvätt och kopplingsbyte

Något renare.


Ersättare för gjutjärnsgrenröret.Tyvärr så ser man inte mycket av det med motorn i bilen.


Större ic som hamnar i grillen framför kylaren.


Extern oljekylare.

Bafflat oljetråg (Tack Jonas!!


Blå ny pryl som ersätter gammal svart sprucken.



Hårdare motorfästen och större downpipe.

Rostfritt avgassystem med grym passform.




Anslutningar för ic lödda med alutite och gasbrännare. (Trodde aldrig det skulle funka)


Första versionen av tryckrörsdragning som ser sådär ut.

Andra versionen under uppbyggnad.

Ett rent experiment som föll mycket väl ut (3 lager 200g/m^2 kolfiberduk om någon undrar)



Här ska det sitta ett annat alurör med anslutning för tryckvakt.
Bilen kommer rulla till sommaren och målet är att vara med på så många träffar och banträffar som möjligt.

mvh Johannes