Ska byta bromsbeläggen (fram) på min laguna 1,8 -97.
Tänkte köpa på mekonomen, men ser att det finns tre olika sorter att välja på. Vilken ska jag ha? Det står Lucas på bromsoken.
Det e inte typ så att det på en av dem är sån kabel på så man kan koppla in och som visar när belläggen börjar ta slut? har för mig att det fanns sånna till Clion fasst minns inte va dem hette..
Fredrik Salokangas - Borås #1418 Renault Clio 16V - busbilen Renault Laguna 2.0T - familjebilen
får fram alla tre alternativ när jag knappar in reg. nr. Kabel till slitagevarnare har jag och det verkar det vara på alla hos mekonomen.
Hade hoppats att någon skulle veta vilka jag ska ha så jag slipper skruva bort och mäta. Med tanke på att jag har minsta motorn borde det kanske vara de minsta bromsarna också?
Tack för svaret! Det verkar stämma. Ser också att Meca har en monteringssats som inte Mekonomen säljer. Det kanske man borde byta också. 107:50:- kostar det på Meca och Biltema tar bara 20:- Kanske man vågar köpa monteringssatsen på Biltema ? Eller ska man köpa allt på Meca? Biltema vill jag iaf inte köpa beläggen från.
Vad tycker ni?
Belägg och monteringssats från Meca = 375 + 107:50 = 482:50. eller
Belääg från Mekonomen + monteringssats från Biltema 369 + 20 = 389.