Hejsan alla renault ägare + andra bilägare !
Detta är ganska pinstamt då jag själv har svarat på fråger gällande ABS !
Men jag kan inte lösa detta problem själv.

Därför skriver jag till cyperrymden, då det allid finns någon som kan svara på frågerna

Kanske iaf.
Över till min fråga : Vad det beträffar min ABS

lampa så lyser den konstant från när jag vrider på tändingen tills jag kör iväg, Den vill bara inte slockna.

efter ca 100-300 meter så tänds SERV

lampan och min färddator säger som vanligt när ABS lampan tänds. ABS mainfunktion.. bla bla

Jag har gjort rent alla kontakter. Har sprutat med elektroniksprej o fixat o grejat på alla kontakter

Detta har fungerat jätte bra tidigare. Visserligen så har de tidigare så har ABS

lampan tänds efter ca 100-500 meter, Men som sagt vad så lyser den hela tiden nu.
Jag har fått en massa

till hur jag skall fixa detta underbara problem
Detta har jag provat :
Gjort rent alla konatkter genom att borsta o sprejat med elektroniksprej
Fyllt på bromsvätska ännu mer. Om man har för lite bromsvätska så kan ABS

lampan tändas
Prova nollställt färddatorn genom att dra ut minus

polen i ca 15 min. ( Det vara en som sa att det kunde hjälpa , men det gjorde det inte

)
Försökt att dra ut ABS

lampan i instrument panelen (
Detta är inte till att rekomdera. Anledning till att jag försökte är att jag snart skall besikta bilen inom 2 veckor annars blir det körförbud )
-------------------------------------------------------------------------------------
Jag har hört andra ideer

som att kontrollera kuggkransar då dom kan vara rostiga ! Men då borde inte ABS lampan tändas och vara tänd hela tiden uatan tändas o sedan slockna och sedan tändas igen när du har kört 100-500.
En annan

är att göra rent givaren, Dessvärre så vet jag inte exakt vart dom sitter i hjulen
Så min fråga om någon har några andra

till vad det kan vara för fel.
Då kan man undra varför jag inte lämmna in bilen på en verkstad så problem fixat. Så enkelt är det inte riktigt, Jag skall besigta bilen inom 2 veckor men jag får inte tid på en verkstad innans dess.
Jag vet att jag är fruktanvärt sent ute med att åtgärda bilen, Men jag trodde att det vara kontakterna det vara glappt i men så enkelt var det inte denna gång

Jag är tacksam för alla
Jag har en Renault Laguna RXE
// Micke